Przyjaźń między ludźmi w ramach globalnej solidarności. Zrównoważony rozwój i zbiorowa odpowiedzialność społeczna w edukacji uniwersyteckiej w Holandii
Słowa kluczowe:
globalizacja, zrównoważony rozwój, zbiorowa odpowiedzialność społeczna, edukacja uniwersyteckaAbstrakt
Jaki jest udział edukacji uniwersyteckiej w budowaniu zrównoważonego rozwoju i jak można rozwiązywać problemy i wyzwania globalizacji? Jak edukować studentów w kwestiach tego ważnego tematu? Chcemy to z nimi przedyskutować i razem dojść do konkretnych przedsięwzięć. Chcemy znać styl życia dzisiejszych studentów oraz ich świat. Doświadczyliśmy tego, że globalna solidarność stwarza możliwość wzajemnego zrozumienia i kreatywności. Studenci z północy i południa naprawdę mogą się od siebie wiele nauczyć. Potem będą ambasadorami dla swoich kolegów w szkołach średnich i zawodowych. Absolwenci uniwersytetów podejmując pracę, będą odpowiedzialnymi pracownikami i obywatelami. W HAS DEN BOSCH, w Holandii, w instytucji wyższej edukacji rolniczej, wykonano kilka pilotażowych projektów, które dały pozytywne odpowiedzi na powyższe pytania. Niniejsza praca opisuje rezultaty podejmowanych działań oraz podaje kierunki nowym, niezwykle obiecującym projektom, w których współpraca międzynarodowa stanie się bardziej powszechna i zrównoważona z pomocą społecznie odpowiedzialnych przedsiębiorstw i przedsiębiorców.
Downloads
Pobrania
Opublikowane
Licencja
Prawa autorskie (c) 2008 Polish Journal for Sustainable Development

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.