Formy edukacji ekologicznej w informacji turystycznej na terenie województwa kujawsko-pomorskiego na wybranych przykładach

Autor

  • Olga Smoleńska UMK Toruń, Wydział Nauk o Ziemi, Katedra Geografii Przestrzennej i Turyzmu

DOI:

https://doi.org/10.15584/pjsd.2019.23.1.7

Słowa kluczowe:

edukacja ekologiczna, edukacja leśna, ekoturystyka, turystyka wiejska, zrównoważony rozwój

Abstrakt

Artykuł przedstawia formy edukacji ekologicznej świadczone w zagrodach edukacyjnych, gospodarstwach agroturystycznych i ośrodkach edukacji leśnej na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. W szczególności opiera się na przykładzie szkoły leśnej ‘Barbarka’, jako jednego z wiodących ośrodków ekoturystycznych i dydaktyczno-naukowych w otoczeniu lasów i obszarów chronionych miasta Torunia, współpracującego z wieloma podmiotami z obszaru nauki i edukacji. Zaprezentowano także krótkie studia przypadków, dobrych przykładów i praktyk w wybranych obiektach.

Pobrania

Opublikowane

2019-06-27