Forms of ecoeducation in tourist information in the Kujawsko-Pomorskie Voivodeship on selected examples

Authors

  • Olga Smoleńska UMK Toruń, Wydział Nauk o Ziemi, Katedra Geografii Przestrzennej i Turyzmu

DOI:

https://doi.org/10.15584/pjsd.2019.23.1.7

Keywords:

ecological education, ecotourism farms, forest education, rural tourism, sustainable development

Abstract

This article presents data on natural protected areas in the Kuyavian-Pomeranian Voivodship as well as forms of ecological education (ecoeducation) provided in educational farms, agritourism farm and forest education centers in this area. In particular, it is based on the example of the “Forest school Barbarka”, as one of the leading ecotourism centers surrounded by forests and protected areas near the city of Toruń.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Aktywność społeczna na polu ochrony środowiska, przyrody i edukacji ekologicznej. 2019. Toruńskie Stowarzyszenie Ekologiczne Tilia. (dok. elektr.: http://www.pfozw.org.pl/wp-content/uploads/2014/11/8tilia.pdf. data wejścia 8.04.2019).

Bank Danych Lokalnych. 2019. GUS. https://bdl.stat.gov.pl/BDL/start (data wejścia 30.09.2018).

Grzelak-Kostulska E., Hołowiecka B. 2012. Wpływ sieci społecznych na aktywność rekreacyjną na przykładzie odwiedzających toruńską Barbarkę. Ekonomiczne Problemy Usług nr 84. Zeszyty Naukowe nr 699. Uniwersytet Szczeciński. Szczecin. 33-42.

Kostecka J. 2009. Dekada edukacji dla zrównoważonego rozwoju – wizja, cel, strategia. Problemy ekorozwoju – Problems of Sustainable Development. Vol. 4. No 2. 101-106.

Kostecka J., Kostecki A. 2016. Klastry turystyczne w woj. podkarpackim elementem zrównoważonego rozwoju. Studia KPZK. PAN. No 172. 149-174.

Kostecka J., Podolak A., Michalicha M., Marcela A. 2018. Projekty w aktywnej edukacji. Polish Journal for Sustainable Development. 22. 39-46. DOI: 10.15584/pjsd.2018.22.1.5.

Kurczewski R. 2007. Edukacja zoologiczna w agroturystyce. [W:] J. Sikora (red.) Turystyka wiejska a edukacja. Różne poziomy, różne wymiary. Wyd. Akademii Rolniczej im. A. Cieszkowskiego w Poznaniu. Kraków. 252-259.

Machnik A., Kurczewski R. 2014. Dziedzictwo przyrodnicze w rozwoju turystyki kulturowej na terenach wiejskich. Turystyka kulturowa. Vol. 7. 34-48. www.turystykakulturowa.org (data wejścia 5.04.2019).

Ośrodki edukacji w Lasach Państwowych. 2007. Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych. SAR Pomorze Bydgoszcz. Warszawa.

Spychała A., Graja-Zwolińska S. 2012. Ekologia w agroturystyce. KSOW. (dok. Elektr.: http://wielkopolskie.ksow.pl/fileadmin/user_upload/wielkopolskie/agroturystyka/Spycha%C5%82aZwoli%C5%84ska-wyk%C5%82ad.pdf. data wejścia 30.09.2018).

Sprawozdania z działalności Toruńskiego Stowarzyszenia Ekologicznego Tilia z lat 2006-2017. http://www.tilia.org.pl/index.php?id=697 (data wejścia 30.09.2018).

Turystyka w 2017r. Główny Urząd Statystyczny. Zakład Wydawnictw Statystycznych. Warszawa. https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/kultura-turystyka-sport/ (data wejścia 8.04.2019).

Wnęk M. 2016. Ekologia i ochrona środowiska w programach zagród edukacyjnych. CODR. Kraków.

www.agroekoturystyka.pl, data wejścia 30.09.2018.

www.agroturystyka.kpodr.pl, data wejścia 10.10.2018.

www.booking.com, data wejścia 10.10.2018.

www.czaswlas.pl, data wejścia 30.09.2018.

www.szkola-lesna.torun.pl, data wejścia 20.10.2018.

www.torun.lasy.gov.pl, data wejścia 30.09.2018.

www.zagrodaedukacyjna.pl, data wejścia 10.10.2018.

Published

2019-06-27