Zewnętrzna reklama LED – nowa technologia i nowe zagrożenia

Autor

  • Małgorzata Zalesińska Politechnika Poznańska, Instytut Elektrotechniki i Elektroniki Przemysłowej, Zakład Techniki Świetlnej i Elektrotermii

DOI:

https://doi.org/10.15584/pjsd.2017.21.2.18

Słowa kluczowe:

reklama zewnętrzna, billboardy LED, technologia LED w reklamie, bezpieczeństwo ruchu drogowego, uciążliwość reklam LED

Abstrakt

Zastosowanie technologii LED w reklamie zewnętrznej otworzyło nowe możliwości oddziaływania na psychikę potencjalnych odbiorców. Często jednak sposób prezentowania treści reklamowych pozostawia wiele do życzenia, szczególnie po zapadnięciu zmroku, kiedy luminancje występujące w otoczeniu tych obiektów są wielokrotnie niższe, niż luminancje samych powierzchni ekranów. W artykule przedstawiono podstawowe rozwiązania technologiczne w zakresie wyświetlania obrazów na ekranach LED, pokazano atrakcyjność tego typu nośników z punktu widzenia właścicieli, określono podstawowe zagrożenia dla kierowców oraz przedyskutowano uciążliwość reklam dla okolicznych mieszkańców.

Pobrania

Opublikowane

2017-11-29