Edukacyjne implikacje retardacji w koncepcji zrównoważonego rozwoju i zrównoważonej konsumpcji
Słowa kluczowe:
edukacja, zrównoważony rozwój, zrównoważona konsumpcja, retardacjaAbstrakt
Zgodnie z założeniami koncepcji rozwoju zrównoważonego przyszłość świata powinna być postrzegana jako zależna od globalnej współpracy mającej na celu rozwiązywanie problemów natury ekonomiczno- społecznej w harmonii z istniejącymi ekosystemami. Podstawowym warunkiem realizacji tej koncepcji są dobrze wykształcone, chętne do pracy przy zmianie niekorzystnych realiów, społeczności. Celem pracy jest ukazanie potrzeby szczególnego akcentowania i promowania idei zrównoważonego rozwoju i zrównoważonej konsumpcji w trakcie edukacji szkolnej na wszystkich poziomach oraz wskazanie metod prowadzących do osiągnięcia tego celu. Implementacja tych koncepcji umożliwi retardację procesów transformacji środowiska naturalnego w świecie.
Downloads
Pobrania
Opublikowane
Licencja
Prawa autorskie (c) 2010 Polish Journal for Sustainable Development

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.