Edukacyjne implikacje retardacji w koncepcji zrównoważonego rozwoju i zrównoważonej konsumpcji

Autor

  • Barbara Mazur Katedra Ekonomii i Nauk Społecznych, Wydział Zarządzania, Politechnika Białostocka
  • Joanna Kostecka Zakład Biologicznych Podstaw Rolnictwa i Edukacji Środowiskowej, Uniwersytet Rzeszowski

Słowa kluczowe:

edukacja, zrównoważony rozwój, zrównoważona konsumpcja, retardacja

Abstrakt

Zgodnie z założeniami koncepcji rozwoju zrównoważonego przyszłość świata powinna być postrzegana jako zależna od globalnej współpracy mającej na celu rozwiązywanie problemów natury ekonomiczno- społecznej w harmonii z istniejącymi ekosystemami. Podstawowym warunkiem realizacji tej koncepcji są dobrze wykształcone, chętne do pracy przy zmianie niekorzystnych realiów, społeczności. Celem pracy jest ukazanie potrzeby szczególnego akcentowania i promowania idei zrównoważonego rozwoju i zrównoważonej konsumpcji w trakcie edukacji szkolnej na wszystkich poziomach oraz wskazanie metod prowadzących do osiągnięcia tego celu. Implementacja tych koncepcji umożliwi retardację procesów transformacji środowiska naturalnego w świecie.

Downloads

Pobrania

Opublikowane

2010-06-27

Inne teksty tego samego autora

1 2 3 4 5 > >>