Edukacja dla zrównoważonego rozwoju w szkole – studium przypadku: praca z uczniem uzdolnionym przyrodniczo
Słowa kluczowe:
zrównoważony rozwój, uczeń uzdolniony przyrodniczo, olimpijska praca badawcza, bezkręgowceAbstrakt
Celem pracy jest upowszechnianie zrównoważonego i trwałego rozwoju w dekadzie edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju (ZR) (ogłoszonej przez UNESCO na lata 2004-2014). Zrównoważony rozwój może być realizowany przez aktywne, otwarte i demokratyczne społeczeństwo, w którym liczyć się będzie wiedza i liczne umiejętności. Budowanie polskiej szkoły i oświaty XXI wieku, musi wpisywać się w tworzenie warunków dla wdrażania zrównoważonego rozwoju. Wyłuskiwanie talentów i praca z uczniem uzdolnionym (np. pod względem przyrodniczym), przyczynia się do kształtowania ciekawych obserwatorów rzeczywistości, ludzi otwartych na rozwiązywanie problemów, a gotowość na to, jest jednym z kroków ku równoważeniu zasobów świata. W publikacji zamieszczono wybrane propozycje badań nad bezkręgowcami, przydatne dla uaktywniania badań biologicznych uczniów- uczestników Olimpiady Biologicznej.
Downloads
Pobrania
Opublikowane
Licencja
Prawa autorskie (c) 2008 Polish Journal for Sustainable Development

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.