Zastosowanie geometrii wykreślnej w kształceniu architekta krajobrazu
DOI:
https://doi.org/10.15584/pjsd.2021.25.2.2Słowa kluczowe:
architektura krajobrazu, projekt, aranżacja terenu, rysunek techniczny, geometria wykreślnaAbstrakt
Praca architekta krajobrazu stanowi ważny element kreowania rzeczywistości przyjaznej dla przyrody i człowieka. Obok wrażliwości na ochronę szeroko pojmowanej różnorodności biologicznej, wśród umiejętności jakie powinien posiadać architekt krajobrazu znajduje się sprawność wykonywania dokumentacji technicznej. W artykule zaprezentowano spojrzenie na geometrię wykreślną jako narzędzie wspomagające dobre planowanie przestrzeni przez architekta krajobrazu. Opisano także vademecum podstawowych odwzorowań z geometrii wykreślnej stosowanych przez niego w graficznej części dokumentacji technicznej. Opracowanie to może być pomocne w kształceniu umiejętności projektowych i przydatne jako wzór dla nauczycieli przedmiotów związanych z projektowaniem zarówno na poziomie szkół średnich, jak i na wyższych uczelniach.
Downloads
Bibliografia
Baran A. 2017. Significance of drawing skills in relation to landscape architecture qualifications. Topiarius. 1(4). 89-108.
Bogaczyk T. 2011. 13 wykładów z geometrii wykreślnej. Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej.
Grochowski B. 2010. Geometria wykreślna z perspektywą stosowaną. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa.
Kostecka J. 2009. Przestrzeń przyrodnicza jako wartość dla zrównoważonego rozwoju. Zesz. Nauk. Poł.-Wsch. Oddziału PTIE i PTG w Rzeszowie. 11. 135-140.
Poskrobko B., Kostecka J. 2016. Retardacja w świadomości społecznej. Polish Journal for Sustainable Development. 20. 145-159. DOI:10.15584/pjsd.2016.20.16.
Zimbardo P. 1992. Psychology and Life. Allyn and Bacon. Boston. Massachusetts. Pearson Education. USA
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2021 Polish Journal for Sustainable Development

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.