Społeczna odpowiedzialność stowarzyszeń charytatywnych w świetle badań empirycznych

Autor

  • Sebastian Gała Wydział Zarządzania, Politechnika Lubelska
  • Barbara Mazur Wydział Zarządzania, Politechnika Lubelska

DOI:

https://doi.org/10.15584/pjsd.2021.25.1.3

Słowa kluczowe:

społeczna odpowiedzialność biznesu, Towarzystwo Pomocy im. św. Brata Alberta, działania charytatywne

Abstrakt

Artykuł poświęcony został problematyce społecznej odpowiedzialności organizacji pozarządowych. Ocenie poddane zostały działania podejmowane przez Towarzystwo Pomocy im. św. Brata Alberta działające na obszarze Powiatu świdnickiego. W części pierwszej artykułu zaprezentowane zostały zagadnienia związane z koncepcją społecznej odpowiedzialności organizacji biznesowych i pozarządowych. W części drugiej przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych pośród osób korzystających z pomocy Towarzystwa oraz przedstawicieli lokalnej społeczności nie korzystających z takiej pomocy. Wyniki badań ankietowych potwierdziły przyjęte w badaniu założenia, że wraz ze wzrostem liczby działań Towarzystwa, rośnie świadomość problemu ubóstwa i bezdomności, a także rośnie jakość życia ludzi dotkniętych wspomnianymi problemami. Wnioski płynące z badań przedstawione zostały w końcowej części artykułu.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Bernatt M. 2009. Społeczna odpowiedzialność biznesu wymiar konstytucyjny i międzynarodowy. Warszawa. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. 24.

European Green Paper [dok. Elektr.: http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/committees/deve/20020122/com(2001)366_en.pdf. data wejścia 05.07.2020].

Ludwiczak J. Czy NGO może być społecznie odpowiedzialna? [dok. Elektr.: https://publicystyka.ngo.pl/czy-ngo-moze-byc-spolecznie-odpowiedzialna. data wejścia 20.09.2020].

Mazur B. 2013. Linking diversity management and corporate social responsibility. Journal of Intercultural Management. vol. 5. 40. 39-47.

Mazur B. 2015. Corporate Social Responsibility in Poland: Businesses’ Self-Presentations. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 213. 594-595.

Sawicki J. 2007. Marketing nowej ery. [w:] Marketing i Rynek 11/2007. Warszawa. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. 35-36.

Społeczna odpowiedzialność to już niezbędny element strategii biznesowych. Wyniki badania „Menedżerowie CSR” – [dok. elektr.: https://marketingprzykawie.pl/espresso/spoleczna-odpowiedzialnosc-juz-niezbedny-element-strategii-biznesowych-wyniki-badania-menedzerowie-csr/. data wejścia 10.10.2020].

Sprawozdanie za rok 2018 Towarzystwa Pomocy im. Św. Brata Alberta – [dok. Elektr.: https://www.bratalbert.org/sprawozdania.html. data wejścia 20.09.2020].

Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta [dok. Elektr.: http://bratalbert.org/czym_sie_zajmujemy.html. data wejścia 20.07.2020].

Visser W. 2008. Corporate Social Responsibility in Developing Countries. The Oxford Handbook of Corporate Social Responsibility. Oxford. Oxford University Press. 473-479.

Wojtasiewicz L. (red.). 2008. Społeczna Odpowiedzialność Biznesu – Raport z badania działalności firm należących do Klubu Partnera Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Poznań. Akademia Ekonomiczna w Poznaniu. 5.

Żemigała M. 2013. Społeczna odpowiedzialność biznesu w świetle analiz bibliometrycznych i opinii pracowników na temat równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Warszawa. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. 58.70.

Pobrania

Opublikowane

2021-06-30