Social responsibility of charity associations in the light of empirical research
DOI:
https://doi.org/10.15584/pjsd.2021.25.1.3Keywords:
corporate social responsibility, St. Brother Albert Aid Society, charityAbstract
The article is devoted to the social responsibility of non-governmental organizations. Activities undertaken by St. Brother Albert Aid Society operating in the district of Świdnik have been assessed. The first part of the article presents issues related to the concept of corporate social responsibility of business and non-governmental organizations. The second part presents the results of research conducted among people using the Society's help and representatives of the local community who do not use such assistance. The results of the survey confirmed the assumptions adopted in the study that with the increase in the number of activities of the Society, the awareness of the problem of poverty and homelessness grows, as well as the quality of life of people affected by these problems. The conclusions from the research are presented at the end of the article.
Downloads
References
Bernatt M. 2009. Społeczna odpowiedzialność biznesu wymiar konstytucyjny i międzynarodowy. Warszawa. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. 24.
European Green Paper [dok. Elektr.: http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/committees/deve/20020122/com(2001)366_en.pdf. data wejścia 05.07.2020].
Ludwiczak J. Czy NGO może być społecznie odpowiedzialna? [dok. Elektr.: https://publicystyka.ngo.pl/czy-ngo-moze-byc-spolecznie-odpowiedzialna. data wejścia 20.09.2020].
Mazur B. 2013. Linking diversity management and corporate social responsibility. Journal of Intercultural Management. vol. 5. 40. 39-47.
Mazur B. 2015. Corporate Social Responsibility in Poland: Businesses’ Self-Presentations. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 213. 594-595.
Sawicki J. 2007. Marketing nowej ery. [w:] Marketing i Rynek 11/2007. Warszawa. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. 35-36.
Społeczna odpowiedzialność to już niezbędny element strategii biznesowych. Wyniki badania „Menedżerowie CSR” – [dok. elektr.: https://marketingprzykawie.pl/espresso/spoleczna-odpowiedzialnosc-juz-niezbedny-element-strategii-biznesowych-wyniki-badania-menedzerowie-csr/. data wejścia 10.10.2020].
Sprawozdanie za rok 2018 Towarzystwa Pomocy im. Św. Brata Alberta – [dok. Elektr.: https://www.bratalbert.org/sprawozdania.html. data wejścia 20.09.2020].
Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta [dok. Elektr.: http://bratalbert.org/czym_sie_zajmujemy.html. data wejścia 20.07.2020].
Visser W. 2008. Corporate Social Responsibility in Developing Countries. The Oxford Handbook of Corporate Social Responsibility. Oxford. Oxford University Press. 473-479.
Wojtasiewicz L. (red.). 2008. Społeczna Odpowiedzialność Biznesu – Raport z badania działalności firm należących do Klubu Partnera Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Poznań. Akademia Ekonomiczna w Poznaniu. 5.
Żemigała M. 2013. Społeczna odpowiedzialność biznesu w świetle analiz bibliometrycznych i opinii pracowników na temat równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Warszawa. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. 58.70.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Polish Journal for Sustainable Development

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.