„Green Office” jako forma oddolnej studenckiej inicjatywy wprowadzania zasad zrównoważonego rozwoju na uniwersytetach
DOI:
https://doi.org/10.15584/pjsd.2021.25.1.8Słowa kluczowe:
edukacja, zrównoważony rozwój, Green Office, uniwersytetAbstrakt
Celem artykułu było opracowanie wskazówek do założenia Green Office na uczelniach w Polsce na przykładzie Uniwersytetu Warszawskiego. Green Office to sieć uniwersyteckich inicjatyw studenckich, w celu motywowania społeczności uniwersyteckiej do działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Podstawą opracowania były wyniki badań przeprowadzonych według autorskiej metody oceny inicjatyw Green Office na uniwersytetach w Holandii i na Białorusi. Opracowanie może przyczynić się do założenia i efektywnego działania Green Office na uniwersytetach w Polsce.
Downloads
Bibliografia
Andersen M.M., Charter M., Emmert S., Geerken T., Lahlou, S., Sto E., Tischner U., Tukker A., Vezzoli C. 2008. Fostering change to sustainable consumption and production: An evidence based view. Journal of Cleaner Production. 16. 1218-1225.
Astachova V. [red.] 2012. Monografia. Innowacionnyj poisk prodolżajetsia (Iz mirovogo opyta stanowlienia nieprerywnogo obrazowanija). Wydawnictwo Narodowej Akademii Ukraińskiej. Charków. 3-14.
Cortese A.D. 2003. The critical role of higher education in creating a sustainable future. Planning for Higher Education. 15-22.
European Commission. 2003. Investing in research: an action plan for Europe.
Grahl A. 2018. Green Office Model: How universities can find the way to sustainability. Book of Abstracts II International Symposium. Minsk. 211-212.
Green T.L. 2013. Teaching (un)sustainability? University sustainability commitments and student experiences of introductory economics. Ecological Economics. 94. 135-142.
Jackson T. 2011. Prosperity without Growth: Economics for a Finite Planet. Routledge: New York. NY. USA. 132-146.
Kocsis T., Szerényi Z.M., Széchy A., Zsóka Á. 2013. Greening due to environmental education? Environmental knowledge, attitudes, consumer behaviour and everyday pro-environmental activities of Hungarian high school and university students. Journal of Sustainability in Higher Education. 48. 126-138.
Lozano R. 2010. Diffusion of sustainable development in universities’ curricula: An empirical example from Cardiff University. Journal of Sustainability in Higher Education. 18. 637-644.
M’Gonigle M., Starke J. 2006. Planet U, sustaining the world, reinventing the university. New Society Publishers Canada. 112-116.
Sharon T., Wright A. 2006. Giving “teeth”’ to an environmental policy: a Delphy study at Dalhousie. Journal of Sustainability in Higher Education. 14. 9-11.
Take the online course to start your Green Office [dokument elektroniczny. https://www.greenofficemovement.org. data wejścia 01.08.2019].
The Economist Intelligence Unit. 2014. Democracy Index. 14. United Nations General Assembly. 2015. [dokument elektroniczny: https://www.un.org/ga/search/view_doc.asp?symbol=A/RES/70/1&Lang=E. data wejścia
11.2019].
United Nations Statistics Division. 2017. National Accounts Main Aggregates Database. [dokument elektroniczny: https://unstats.un.org/unsd/snaama/. data wejścia 30.11.2019].
UNPD. 2018. Indeksy i indikatory czelowieczeskogo razwitija. Obnowlionnyje statisticzeskie dannyje. 22-67.
Wright T. 2010. University presidents’ conceptualizations of sustainability in higher education. International Journal of Sustainability in Higher Education. 11(1). 61-73.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2021 Polish Journal for Sustainable Development

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.