Kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych

Autor

  • Katarzyna Wardak Uniwersytet Rzeszowski
  • Małgorzata Nagórska Uniwersytet Rzeszowski

DOI:

https://doi.org/10.15584/znurprawo.2018.23.7

Słowa kluczowe:

formy kształcenia, personel pielęgniarski

Abstrakt

W artykule podjęto tematykę kształcenia podyplomowego personelu pielęgniarskiego, ponieważ zawód pielęgniarki i położnej to zawód regulowany, medyczny i samodzielny. Wymaga on ciągłego, ustawicznego kształcenia i doskonalenia. Celem opracowania było przedstawienie systemu kształcenia podyplomowego pielęgniarek i położnych, które podnosząc kompetencje, dostosowują się do rynku pracy w kraju i poza jego granicami. W artykule skupiono się na omówieniu form podnoszenia kwalifikacji i zwróceniu uwagi, czy zainteresowanie kształceniem podyplomowym środowiska zawodowego pielęgniarek i położnych ulega zwiększeniu na przestrzeni lat oraz czy formy doskonalenia zawodowego pielęgniarek i położnych wpływają na ich status społeczno-zawodowy. Zgodnie z aktualnie obowiązującymi regulacjami pielęgniarki i położne mogą korzystać z kształcenia podyplomowego w czterech formach: kursu specjalizacyjnego zwanego specjalizacją, kursu kwalifikacyjnego, kursu specjalistycznego i kursu dokształcającego.

Pobrania

Opublikowane

2020-12-15

Jak cytować

Wardak, K., & Nagórska, M. (2020). Kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych. Acta Iuridica Resoviensia, 23(102), 95–104. https://doi.org/10.15584/znurprawo.2018.23.7

Numer

Dział

Artykuły