Company and trademark – the essence of business signs and claims in case of infringement

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15584/iuseta.2022.1.4

Keywords:

company name, trademark, business sign, unfair competition

Abstract

Business signs stand out from the competition in business transactions. Thanks to them, a given activity is individualized and may be associated with a specific good or service. Along with the economic and technological development, illegal use of labels and unjustified promotion of goods with the trademark of another entrepreneur are becoming an increasing challenge. The article deals with the most important issues concerning business signs, and an indication of legal solutions in Polish legislation in the event of infringement of rights. The aim of the study is to show their essence and importance in current economic activities.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Kraus A., Zoll F., Polska ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Poznań 1929.

Nogal-Meger P., Ekonomiczno-prawne aspekty stosowania nieuczciwej konkurencji w zakresie oznaczeń wprowadzających w błąd, Gdańsk 2021.

Nowińska E., Promińska U. Szczepanowska-Kozłowska K., Prawa własności przemysłowej, Warszawa 2021.

Skubisz R., Prawo z rejestracji znaku towarowego i jego ochrona. Studium z prawa polskiego na tle prawno-porównawczym, Lublin 1988.

Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Komentarz, red. J. Szwaja, Warszawa 2013.

Żelechowski Ł., Prawo własności przemysłowej, Warszawa 2014.

Published

2022-03-31

How to Cite

Meszka, J. (2022). Company and trademark – the essence of business signs and claims in case of infringement. Ius et Administratio, 46(1), 44–55. https://doi.org/10.15584/iuseta.2022.1.4

Issue

Section

Articles