The effectiveness of the provision of establishmental services during the COVID-19 epidemic
DOI:
https://doi.org/10.15584/iuseta.2023.4.6Keywords:
efficiency, effectiveness, public service, public establishment, COVID-19Abstract
There is no doubt that the period of the COVID-19 pandemic forced rapid changes in the functioning of entire communities, which of course also translated into the functioning of the public administration itself. One of the areas more ‘sensitive’ to the above turbulences was the provision of public services, especially establishment services. The purpose of this study is to present a fragment above pandemic reality, namely – the effectiveness of the provision of educational services in the light of the opinions of the recipients of these services, i.e. pupils and students. These considerations will be preceded by introductory remarks of a general nature, referring to the issue of the effectiveness of law.
Downloads
References
Borucka-Arctowa M., O społecznym działaniu prawa, Warszawa 1967.
Dawidowicz W., Zagadnienia ustroju administracji państwowej w Polsce, Warszawa 1970.
Funkcjonowanie administracji publicznej w okresie pandemii COVID-19, red. E. Ura, Rzeszów 2022.
Hadel M., Zakład usług publicznych. Studium administracyjnoprawne, Warszawa 2020.
Kociołek-Pęksa A., Stępień M., Leksykon socjologii prawa, Warszawa 2013.
Kotarbiński T., Traktat o dobrej robocie, Wrocław 1965.
Kuta T., Aspekty prawne działań administracji publicznej w organizowaniu usług, Wrocław 1969.
Lange O., Ekonomia polityczna, Warszawa 1961.
Podgórecki A., Socjologia prawa, Warszawa 1962.
Wróblewski J., Skuteczność prawa i problemy jej badania, Warszawa 1980.
Zimmermann J., Prawo administracyjne, Warszawa 2020.
Komunikat z badań CBOS „Edukacja zdalna – doświadczenia i oceny”, luty 2021, https://www.cbos.
pl/SPISKOM.POL/2021/K_019_21.PDF [dostęp: 19.06.2023]. https://brpd.gov.pl/wp-content/uploads/2021/01/Raport-z-badania-na-zlecenie-Rzecznika-Praw-Dziecka.pdf [dostęp: 25.06.2023].
https://phavi.umcs.pl/at/attachments/2021/1221/073929-raport-2-studenci-21.pdf [dostęp: 25.06.2023].
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Ius et Administratio

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.