Znaczenie znamion „reklama” i „promocja” użytych w typie czynu zabronionego stypizowanego w art. 200 § 5 k.k.

Autor

  • Karolina Witczak Katedra Prawa Karnego Międzynarodowego Wydział Prawa i Administracji Uniwersytet Łódzki

Słowa kluczowe:

małoletni poniżej lat 15, przestępstwa seksualne, pedofilia, reklama i promocja

Abstrakt

Znamiona „reklama” i „promocja” występujące w przepisie art. 200 § 5 k.k. nie zostały sprecyzowane przez ustawodawcę w k.k. Ze względu na brak legalnej definicji obydwu pojęć w karnoprawnym porządku, zaprezentowano stanowisko doktryny z zakresu wybranych ustaw o administracyjnoprawnym charakterze, w których zawarto wyjaśnienie omawianych terminów. Na tej podstawie zostały wyodrębnione wspólne cechy dla każdego ze znamion. Ponadto, w artykule dokonano oceny zasadności przeniesienia definicji „reklamy” oraz „promocji” wywodzących się z prawa administracyjnego na grunt prawa karnego, a także stworzenia odrębnych definicji powyższych pojęć na potrzeby k.k. Słowa kluczowe: małoletni poniżej lat 15, przestępstwa seksualne, pedofilia, reklama i promocja.

Downloads

Download data is not yet available.

Pobrania

Opublikowane

2017-09-29

Jak cytować

Witczak, K. (2017). Znaczenie znamion „reklama” i „promocja” użytych w typie czynu zabronionego stypizowanego w art. 200 § 5 k.k. Ius Et Administratio, (3). Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/iuseta/article/view/9584

Numer

Dział

Artykuły