Wypalenie zawodowe w ocenie nauczycieli akademickich Politechniki Lubelskiej

Autor

  • Anna Walczyna Politechnika Lubelska, Wydział Zarządzania, Katedra Ergonomii
  • ANNA ARENT Politechnika Lubelska, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzania
  • PAWEŁ DROŹDZIEL Politechnika Lubelska, Wydział Mechaniczny, Instytut Transportu, Silników Spalinowych i Ekologii

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.1.13

Słowa kluczowe:

wypalenie zawodowe, nauczyciele akademiccy, zarządzanie szkołą wyższą

Abstrakt

W artykule poruszono problem wypalenia zawodowego nauczycieli akademickich zatrudnionych w Politechnice Lubelskiej. Zaprezentowane wyniki badań wskazują, iż nieco ponad 70% badanych deklaruje zetknięcie się z tym problemem. Blisko 20% ocenia, że dość często odczuwa wypalenie, a prawie 5% – bardzo często. Zakres występowania oraz natężenie odczuwania wypalenia zawodowego są zróżnicowane ze względu na stanowisko, tytuł zawodowy, staż pracy i inne obowiązki związane z dydaktyką. Uzyskane wyniki skłaniają do bardziej pogłębionych badań nad zjawiskiem wypalenia nauczycieli akademickich w Uczelni oraz przeciwdziałania mu na poziomie organizacji ze względu na jego potencjalny wpływ na jakość realizowanego procesu kształcenia.

Opublikowane

2017-03-30

Jak cytować

Walczyna, A., ARENT, A., & DROŹDZIEL, P. (2017). Wypalenie zawodowe w ocenie nauczycieli akademickich Politechniki Lubelskiej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 19(1), 106–113. https://doi.org/10.15584/eti.2017.1.13

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION