Koncepcja edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia w szkole – geneza i celowość realizacji

Autor

  • Edyta OBODYŃSKA Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Pedagogiczny, Zakład Dydaktyki i Systemów Edukacyjnych, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2016.4.6

Słowa kluczowe:

zdrowie, edukacja zdrowotna, promocja zdrowia, szkoła promująca zdrowie

Abstrakt

Treść artykułu koncentruje się wokół zasadniczych pojęć w pedagogice zdrowia: edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia. Autorka podaje wyjaśnienia terminów, wskazuje na obowiązujące ustawy i dokumenty, w oparciu o które realizowane są koncepcje edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia w szkole, oraz uzasadnia konieczność harmonijnego ich wdrażania w system szkolny.

Pobrania

Opublikowane

2016-12-15

Jak cytować

OBODYŃSKA, E. (2016). Koncepcja edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia w szkole – geneza i celowość realizacji. Journal of Education, Technology and Computer Science, 18(4), 57–63. https://doi.org/10.15584/eti.2016.4.6

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI OGÓLNEJ