Edukacja i świadomość ekologiczna studentów uczelni technicznych
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2016.2.35Słowa kluczowe:
badania ankietowe, działania proekologiczne, edukacja ekologiczna, studenci, świadomość ekologicznaAbstrakt
Absolwent uczelni technicznej powinien m.in. znać także pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko. W artykule przedstawiono wyniki badań ankietowych, których celem było poznanie stopnia zainteresowania studentów zagadnieniami dotyczącymi środowiska naturalnego, zrozumienia przez nich powiązań między działalnością człowieka i stanem środowiska oraz ich gotowości do uczestnictwa w rozwiązywaniu problemów ekologicznych. Młodzi ludzie rozpoczynający studia posiadają już pewną wiedzę na temat degradacji i ochrony środowiska, zaskakujący jest jednak stosunkowo mały udział (10–20%) odpowiedzi wskazujących szkołę jako źródło wiedzy ankietowanych na temat środowiska naturalnego. Zwrócono uwagę na konieczność lepszego wykorzystania możliwości dotarcia przez szkołę do dzieci i młodzieży, a także na konsekwencje wynikające z faktu, że podstawowe źródła wszelkiej wiedzy stanowią dla młodych ludzi internet i telewizja.Pobrania
Opublikowane
2016-06-30
Jak cytować
MORYŃ-KUCHARCZYK, E. (2016). Edukacja i świadomość ekologiczna studentów uczelni technicznych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 16(2), 264–271. https://doi.org/10.15584/eti.2016.2.35
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI EKOLOGICZNEJ I ŚRODOWISKOWEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2016 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.