Ewolucja standardów etycznych w założeniach polityki komunikacyjnej państwowych uczelni wyższych
DOI:
https://doi.org/10.15584/johass.2019.2.8Słowa kluczowe:
media, etyka, prasa, media relations, PR, rzecznik prasowy, uniwersytet, komunikacjaAbstrakt
Publiczne szkoły wyższe (głównie uniwersytety) odgrywają szczególną rolę w kształtowaniu postaw społecznych. Same zatem powinny reprezentować wysoki poziom etyki. Z jednej strony nie jest to trudne, ponieważ normy moralne wpisują się w życie akademickie jako takie. Z drugiej strony należy pamiętać, że społeczność akademicka składa się z bardzo zróżnicowanych grup, często o rozbieżnych interesach, co utrudnia unifikację standardów (oczywiście unifikacja dla dokumentu jest bardzo łatwa, ale tu chodzi raczej o praktyczne stosowanie norm, najlepiej w duchu imperatywu kategorycznego – czyli poprzez wewnętrzną świadomość konieczności ich użycia). Powstaje zatem pytanie – czy możliwa jest efektywna i etyczna komunikacja z otoczeniem?
Downloads
Bibliografia
Buller L.J., 2003, Rzecznictwo prasowe kontra dziennikarze [w:] Społeczeństwo wirtualne. Społeczeństwo informacyjne, red. R. Szwed, Lublin.
Castels M., 2013, Władza Komunikacji, Warszawa.
Drzycimski A., 2000, Sztuka dyskretnego podpowiadania i pośrednictwa [w:] A. Drzycimski i in., Komunikatorzy. Wpływ, wrażenie, wizerunek, Warszawa–Bydgoszcz.
Gajdka K., 2012, Rzecznik prasowy w otoczeniu mediów. Teoria i praktyka, Kraków.
Gawroński S., 2006, Media relations. Współpraca dziennikarzy i specjalistów PR, Rzeszów.
Gierwazik M., Szalek J., 2002, Rzecznik prasowy a pracownik Public Relations, Poznań.
Pasionek P., 2012, Rzecznik prasowy – zawód na współczesne czasy, „Nasz Dziennik”, 15–16.09.2012.
Pietrzak H., Hałaj J., 2003, Rzecznik prasowy. Teoria i praktyka, Rzeszów.
Rozwadowska B., 2002, Public Relations. Teoria, praktyka, konteksty, Warszawa.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.
