Rozwijanie umiejętności cyfrowych w gospodarce 4.0
DOI:
https://doi.org/10.15584/johass.2021.3.9Słowa kluczowe:
kompetencje cyfrowe, pracodawcy, menedżerowie, digitalizacja, PolskaAbstrakt
Celem artykułu jest ocena kompetencji cyfrowych pracowników wykonujących stacjonarnie pracę z wykorzystaniem nowych technologii oraz wskazanie na poziom zgodności kompetencji z wymaganiami w świetle dokumentów UE. Artykuł zawiera analizę literatury, w tym przegląd dokumentów UE dotyczących wymagań kompetencji cyfrowych, oraz ich diagnozę przeprowadzoną na podstawie wyników badania ankietowego w dużym przedsiębiorstwie przemysłu motoryzacyjnego w Polsce. Osoby zatrudnione na okres pięciu lat lub mniej pozytywnie oceniały swoje kompetencje i śmiało patrzyły na stojące przed nimi wyzwania, wykazywały też wysoką motywację do uczenia się w przyszłości. Opinie wyrażane przez menedżerów i przedstawicieli związków zawodowych okazały się zbieżne. Wynika z nich, że zidentyfikowany stopień umiejętności cyfrowych pracowników może stanowić dla firmy i instytucji publicznych podstawę dla opracowania niezbędnych działań dla podniesienia ich poziomu.Pobrania
Opublikowane
2021-09-30
Jak cytować
Ziomek, A. (2021). Rozwijanie umiejętności cyfrowych w gospodarce 4.0. UR Journal of Humanities and Social Sciences, 20(3), 143–160. https://doi.org/10.15584/johass.2021.3.9
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Prawa autorskie (c) 2021 Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.