Projekt „Reach the sky” w ramach programu Erasmus +

Autor

  • Robert Góra I Liceum Ogólnokształcące im. Marcina Kromera w Gorlicach

DOI:

https://doi.org/10.15584/pjsd.2017.21.2.19

Słowa kluczowe:

zanieczyszczenie światłem, Erasmus +, Reach the Sky, skala Bortle'a, skala Berry'ego, jasność graniczna

Abstrakt

Świadomość społeczna o zagrożeniach płynących z szeroko rozumianego tzw. zanieczyszczenia światłem jest znikoma. Opisane podjęte liczne działania w I LO jak i szkołach partnerskich pokazują, w jaki sposób można w każdym środowisku zadbać o gwiaździste niebo. Sukces projektu „Reach the Sky” zawdzięczamy ogromnemu zainteresowaniu uczniów przedmiotami przyrodniczymi: fizyką, geografią, przyrodą i astronomią. Wszelkie działania projektowe odnoszą zamierzone rezultaty także przez to, iż w I LO została wprowadzona do siatki godzin jako przedmiot dodatkowy astronomia realizowana wg mojego programu autorskiego. O tym, że taki przedmiot jak astronomia jest potrzebny w szkołach świadczy chociażby to jak duże jest zainteresowanie i zaangażowanie uczniów na tych lekcjach jak i w całym projekcie „Reach the Sky”.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Berry R.L. 1976. Light Pollution in Southern Ontario. The Journal of the Royal Astronomical Society of Canada. 70 (3). 97-115.

Bortle J.E. 2001. Introducing the Bortle Dark-Sky Scale. Sky & Telescope. 2. 126-129.

Navara K.J., Nelson R.J. 2007. The dark side of light at night: physiological, epidemiological, and ecological consequences. J. Pineal Res. 43. 215-224.

Śliwa W. 2012. Jakie są skutki zanieczyszczania światłem i jak się z nim walczy? [dok. elektr.: http://www.swiatnauki.pl/8,461.html, data wejścia 1.06.2016].

www.wygasz.edu.pl [data wejścia 1.06.2016].

Pobrania

Opublikowane

2017-11-29