Rola świadomości ekologicznej w kształtowaniu wizerunku miejscowości turystycznych (przykład Puszczykowa)
DOI:
https://doi.org/10.15584/pjsd.2019.23.1.6Słowa kluczowe:
turysta, świadomość ekologiczna, wizerunek miejscaAbstrakt
Wizerunek miejsca odgrywa istotną rolę w procesie wyboru miejsca pobytu i odpoczynku turystów. Wizerunek może być kształtowany nie tylko przez władze lokalne i podmioty turystyczne, ale również przez opinie turystów, które zależą od ich postaw i wiedzy, w tym świadomości ekologicznej. Celem artykułu jest analiza opinii turystów na portalu Trip Advisor odzwierciedlających wizerunek Puszczykowa (miejscowości o tradycjach letniskowych). Postawiono hipotezę, że położenie miejscowości w bezpośrednim sąsiedztwie Wielkopolskiego Parku Narodowego przyciąga turystów o wysokiej świadomości ekologicznej i zostaje to odzwierciedlone w ich opiniach umieszczonych na portalu. Przeprowadzona analiza wskazała, że w przypadku Puszczykowa nie można uznać, że turyści w swoich opiniach dzielą się przemyśleniami wynikającymi z praktycznie pojmowanej świadomości ekologicznej.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 Polish Journal for Sustainable Development
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.