Administracja w dobie pandemii
DOI:
https://doi.org/10.15584/actaires.2022.3.9Słowa kluczowe:
administracja, pandemia, praca zdalna, COVID-19Abstrakt
Nagły i dynamiczny rozwój pandemii COVID-19 w marcu 2020 r. wpłyną negatywnie na funkcjonowanie administracji publicznej w Polsce. Związana z nim była konieczność podjęcia odpowiednich działań, rozwiązań i procedur których głównym celem było przeciwdziałanie zakażeniom. Jedną z form miała stać się praca zdalna która miała uchronić urzędników jak i petentów przed rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2. W związku z zaistniałą sytuacją większość urzędów administracji publicznej w Polsce zmieniła system prac i kontaktów z petentami. Wiele jednostek organizacyjnych zamknęła swoje stacjonarne oddziały i przeniosła ich funkcjonowanie do sfery wirtualnej, co skutkowało bezpośrednio na zwiększone zainteresowanie obywateli e-usługami. W efekcie skutkowało to ograniczonym dostęp do budynków administracji publicznej oraz konieczność składania przez petentów do skrzynek podawczych dokumentacji niezbędnej do załatwienia spraw urzędowych. Kontakt z urzędem odbywał się za pośrednictwem poczty elektronicznej, telefonu, platformy ePUAP oraz poczty tradycyjnej. W tekście Autor w sposób syntetyczny przedstawia oraz analizuje sytuacje jaka miała miejsce w sferze działalności administracji w czasie trwania pandemii, wskazuje akty normatywne i procedury które miały wpływ na działanie tych podmiotów.
Downloads
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2022 Acta Iuridica Resoviensia

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.