Wykorzystanie wybranych założeń neurodydaktyki w warsztacie nauczyciela polonisty

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/dyd.pol.19.2024.7

Słowa kluczowe:

neurodydaktyka, język polski, metody aktywizujące, uczeń

Abstrakt

Celem pracy było przybliżenie założeń neurodydaktyki – nauczania przyjaznego mózgowi pod kątem praktyki szkolnej. Jest to stosunkowo nowy nurt, którego idee w ostatnich dekadach zyskały coraz większą popularność, a którego założenia są na tyle istotne, że – zdaniem autora – powinny być brane pod uwagę we współczesnej edukacji. By pokazać, jak może wyglądać nauczanie przyjazne mózgowi na lekcjach języka polskiego, autor starał się przedstawić wykorzystanie wybranych założeń neurodydaktyki w warsztacie nauczyciela polonisty.

Biogram autora

Dawid Górny - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Absolwent studiów licencjackich na kierunku Humanistyka w szkole, polonistyczno-historyczne studia nauczycielskie na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Napisał pracę dyplomową Analiza obecności oraz wykorzystanie potencjału edukacyjnego malarstwa Jacka Malczewskiego na lekcjach historii i języka polskiego w szkole podstawowej. W kręgu jego zainteresowań mieści się dydaktyka języka polskiego oraz historia. Pasjonuje go zwłaszcza zagadnienie integracji międzyprzedmiotowej, innowacyjnych metod nauczania. Jego zainteresowania badawcze skupiają się wokół konfrontacji dydaktycznych teorii z metodyczną praktyką nauczycielską, gdyż od dziecka marzy o wykonywaniu tej profesji.

Pobrania

Opublikowane

2024-12-20

Jak cytować

Górny, D. (2024). Wykorzystanie wybranych założeń neurodydaktyki w warsztacie nauczyciela polonisty. Dydaktyka Polonistyczna, 19(10), 75–84. https://doi.org/10.15584/dyd.pol.19.2024.7

Numer

Dział

KSZTAŁCENIE LITERACKIE I JĘZYKOWE