Neurodidactics – between theory and practice

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15584/dyd.pol.19.2024.7

Keywords:

neurodidactics, Polish language, activating methods, student

Abstract

The aim of the work was to present the assumptions of neurodidactics – brain-friendly teaching in terms of school practice. This is a relatively new trend, whose ideas have become increasingly popular in recent decades, and whose assumptions are so important that – according to the author – they should be taken into account in contemporary education. To show what brain-friendly teaching can look like during Polish language lessons, the author tried to present the use of selected assumptions of neurodidactics in the workshop of a Polish teacher.

Author Biography

Dawid Górny, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Absolwent studiów licencjackich na kierunku Humanistyka w szkole, polonistyczno-historyczne studia nauczycielskie na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Napisał pracę dyplomową Analiza obecności oraz wykorzystanie potencjału edukacyjnego malarstwa Jacka Malczewskiego na lekcjach historii i języka polskiego w szkole podstawowej. W kręgu jego zainteresowań mieści się dydaktyka języka polskiego oraz historia. Pasjonuje go zwłaszcza zagadnienie integracji międzyprzedmiotowej, innowacyjnych metod nauczania. Jego zainteresowania badawcze skupiają się wokół konfrontacji dydaktycznych teorii z metodyczną praktyką nauczycielską, gdyż od dziecka marzy o wykonywaniu tej profesji.

Published

2024-12-20

How to Cite

Górny, D. (2024). Neurodidactics – between theory and practice. Dydaktyka Polonistyczna, 19(10), 75–84. https://doi.org/10.15584/dyd.pol.19.2024.7

Issue

Section

LITERARY AND LANGUAGE EDUCATION