Humor jako narzędzie dydaktyczne w edukacji polonistycznej

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/dyd.pol.19.2024.9

Słowa kluczowe:

humor, edukacja polonistyczna, dydaktyka języka polskiego, metody nauczania, edukacja, nauczyciel

Abstrakt

Celem niniejszego artykułu jest ukazanie humoru w roli narzędzia dydaktycznego w edukacji polonistycznej. W pierwszej części omówiono wpływ humoru na proces kształcenia, wskazując zarówno na pozytywne, jak i negatywne aspekty użycia tej kategorii. Z kolei druga część artykułu ilustruje konkretne przykłady zastosowania humoru w edukacji polonistycznej, odwołując się do różnych typów lekcji dotyczących literatury, języka oraz warsztatu kreatywnego pisania. Analiza zebranych materiałów stanowi dowód na zasadność stosowania narzędzia humoru, które ma korzystny wpływ na uczenie się i nauczanie.

Biogram autora

Anna Lauks - Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie, Polska

Mgr filologii polskiej ze specjalnością nauczycielską, absolwentka Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie, doktorantka drugiego roku literaturoznawstwa w Szkole Doktorskiej UJD. W 2023 roku obroniła pracę magisterską pt. Zbrodnie w młodopolskim Krakowie. Świat przedstawiony w cyklu powieści kryminalnych Maryli Szymiczkowej. Zainteresowania badawcze: geopoetyka, pogranicza i korespondencje sztuk, kultura popularna, zagadnienie intertekstualności, proza XIX wieku.

Pobrania

Opublikowane

2024-12-20

Jak cytować

Lauks, A. (2024). Humor jako narzędzie dydaktyczne w edukacji polonistycznej. Dydaktyka Polonistyczna, 19(10), 98–108. https://doi.org/10.15584/dyd.pol.19.2024.9

Numer

Dział

KSZTAŁCENIE LITERACKIE I JĘZYKOWE