Polski rock w edukacji aksjologicznej gimnazjalistów. Na przykładzie wybranych utworów Budki Suflera i Lady Pank

Autor

  • Paweł Sporek Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

Abstrakt

The article combines education in secondary school with rock music. The following paper describes the possibility of using Polish rock in teaching on the example bands such as Budka Suflera and Lady Pank. Its aims to present bands (their interesting history, the changes) and their work. The author of this paper analyzes the lyrics the both legendary music groups and indicates the best songs (lyrics) to draw in secondary school the teaching id the Polish language lessons. He emphasizes that these songs can be used in the educational process, especially in an important education axiological.

Pobrania

Opublikowane

2016-12-15

Jak cytować

Sporek, P. (2016). Polski rock w edukacji aksjologicznej gimnazjalistów. Na przykładzie wybranych utworów Budki Suflera i Lady Pank. Dydaktyka Polonistyczna, 11(2), 123–136. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/dydpol/article/view/5409

Numer

Dział

KSZTAŁCENIE LITERACKIE I KULTUROWE