Nauczanie języka polskiego w szkołach polskich i polonijnych za granicą na przykładzie Szkolnego Punktu Konsultacyjnego w Pradze

Autor

  • Urszula Drahny Szkolny Punkt Konsulatcyjny w Pradze

Abstrakt

The author of the article concentrates on teaching the Polish language abroad, in School Consulting Points. Various educational institutions are described, however, the primary focus is on teaching the mother tongue. Differences between teaching Polish in Poland and abroad are highlighted, applying the relatively new term’ inherited language’. Attention is directed at the necessity of introducing changes to methodology of teaching Polish.

Pobrania

Opublikowane

2015-12-15

Jak cytować

Drahny, U. (2015). Nauczanie języka polskiego w szkołach polskich i polonijnych za granicą na przykładzie Szkolnego Punktu Konsultacyjnego w Pradze. Dydaktyka Polonistyczna, 10(1), 85–92. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/dydpol/article/view/5429

Numer

Dział

KSZTAŁCENIE JĘZYKOWE - JĘZYK POLSKI ZA GRANICĄ - NAUCZANIE JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO