Scenariusz kształcenia mieszanego literatury światowej w procesie poznawania tematu „Twórczość Adama Mickiewicza”

Сценарій змішаного навчання світової літератури у процесі вивчення теми «Tворчість Aдама Mіцкевича»

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/dyd.pol.17.2022.8

Słowa kluczowe:

nauczanie mieszane, nowoczesne metody nauczania, technologie na odległość, metodyka nauczania, literatura światowa, Adam Mickiewicz

Abstrakt

Celem artykułu jest opracowanie scenariusza mieszanego nauczania literatury światowej na przykładzie studium tematu „Twórczość Adama Mickiewicza”. W proponowanym scenariuszu zastosowano model rotacyjny „odwrócona klasa” i wykorzystano różne formy pracy: wykład, test, zadania indywidualne, zajęcia praktyczne, wideokonferencje, kwestionariusz. Opisany scenariusz został zintegrowany ze środowiskiem platformy kształcenia na odległość MOODLE Donbaskiego Państwowego Uniwersytetu Pedagogicznego (Słowiańsk, obwód doniecki, Ukraina). Stwierdzono, że mieszane uczenie się wymaga stworzenia oprogramowania edukacyjnego, które spełnia współczesne standardy jakości świadczenia usług edukacyjnych: dostępność, interaktywność, multimedialność. Technologia mieszanego uczenia się pozwala na zastosowanie szerokiej gamy form i narzędzi edukacyjnych, które przyczyniają się do personalizacji procesu uczenia się, umożliwiają realizację całego zestawu elementów asymilacji materiału (od wiedzy do oceny), aktywują działania poszukiwawcze nie tylko studentów, ale także nauczycieli.

Opublikowane

2022-12-15

Jak cytować

Kazakov, I. (2022). Scenariusz kształcenia mieszanego literatury światowej w procesie poznawania tematu „Twórczość Adama Mickiewicza”: Сценарій змішаного навчання світової літератури у процесі вивчення теми «Tворчість Aдама Mіцкевича». Dydaktyka Polonistyczna, 17(8), 71–80. https://doi.org/10.15584/dyd.pol.17.2022.8

Numer

Dział

KSZTAŁCENIE LITERACKIE I JĘZYKOWE