Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
Open Menu
Aktualny numer
Archiwum
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Zespół redakcyjny
Przesyłanie tekstów
Proces recenzji
Polityka prywatności
Kontakt
Szukaj
Zarejestruj
Zaloguj
Strona domowa
/
Archiwum
/
Tom 17 Nr 8 (2022)
Tom 17 Nr 8 (2022)
DOI:
https://doi.org/10.15584/dyd.pol.17.2022
Opublikowane:
2022-12-15
Pełny numer
PDF
PAMIĘCI PROFESORA HENRYKA KURCZABA
„I jedno wiemy tylko. I nic się nie zmienia”. Pamięci Profesora Henryka Kurczaba
Elżbieta Mazur
9-15
PDF
In memoriam. Wokół warsztatu pracy dr. hab. Henryka Kurczaba – profesora WSP i Uniwersytetu Rzeszowskiego
Tadeusz Półchłopek
16-22
PDF
Profesor Henryk Kurczab (1930–2022). Wspomnienie
Danuta Hejda
23-27
PDF
Wpływ chrztu Polski na język ojczysty
Kazimierz Ożóg
28-32
PDF
O potrzebie nauczania interpunkcji we współczesnej szkole
Danuta Krzyżyk, Helena Synowiec
33-46
PDF
Od języka do literatury i od literatury do języka. O niektórych możliwościach integrowania kształcenia literackiego z językowym w edukacji polonistycznej
Jadwiga Kowalikowa, Małgorzata Pachowicz, Krystyna Choińska
47-57
PDF
KSZTAŁCENIE LITERACKIE I JĘZYKOWE
Prolegomena do teorii poezji w dydaktyce filologicznej
Dichtungstheoretische Prolegomena zu einer philologischen Didaktik
Zbigniew Trzaskowski
58-70
PDF (Deutsch)
Scenariusz kształcenia mieszanego literatury światowej w procesie poznawania tematu „Twórczość Adama Mickiewicza”
Сценарій змішаного навчання світової літератури у процесі вивчення теми «Tворчість Aдама Mіцкевича»
Igor Kazakov
71-80
PDF (Українська)
Kto ukradł jutro, czyli dlaczego nie jest jak z obrazka? Olgi Ptak w szkolnym kanonie lektur – na podstawie opinii studentów
Beata Strzępek-Leśniak
81-92
PDF
Dlaczego dzieci nazywają mnie „innym”, a nauczyciele patrzą na mnie „inaczej”? – temat niepełnosprawności w szkole XXI wieku
Kinga Wisłowska
93-101
PDF
Kilka lingwokulturologicznych uwag o walorach wybranych lubuskich zagród edukacyjnych
Katarzyna Węgorowska
102-115
PDF
MOOC dla wszystkich. Platforma „Navoica” formą edukacji bez ograniczeń (na tle historii nauczania na odległość)
Marta Bolińska
116-128
PDF
Proste czy wymagające? Poezja konkretna i Elfchen w nauczaniu języka niemieckiego jako obcego
Simpel oder anspruchsvoll? Konkrete Poesie und Elfchen im DaF-Unterricht
Zofia Bilut-Homplewicz, Anna Hanus
129-145
PDF (Deutsch)
Urozmaicanie wykładów z historii literatury obcej w szkołach wyższych (na podstawie twórczości Brunona Schulza)
Урізноманітнення лекцій з історії зарубіжної літератури у закладах вищої освіти педагогічного спрямування (на матеріалі творчості Бруно Шульца)
Natalia Matorina
146-160
PDF (Українська)
Uprawnienia doktorantek i doktorantów z niepełnosprawnościami – analiza regulaminów szkół doktorskich
Małgorzata Kuczera
161-173
PDF
Inkluzja społeczna osób z niepełnosprawnością na przykładzie działalności Fundacji Handicup Zakopane
Monika Krupa-Potoczny
174-182
PDF
ANALIZY I INTERPRETACJE
Humanistyczne „zwroty” w perspektywie metodologicznej
Ryszard Strzelecki
183-221
PDF
Kluczem do baśni może być wytrych – debiutancki arkusz poetycki Andrzeja Piskulaka
Edyta Olszańska-Smolarek
222-232
PDF
Wędrowanie wśród wierszy – o poezji michalitki s. Dawidy Ryll
Ewelina Maria Popielarz-Zajdel
233-241
PDF
Jan Marx i Tadeusz Różewicz. Dwaj bohaterowie książki Pomiędzy wieżą Babel a wieżą z kości słoniowej. O poezji Tadeusza Różewicza
Roman Magryś
242-263
PDF
Od cierpienia do nadziei – paradoksy w poezji księdza Janusza Pasierba
Magdalena Wasielewska
254-263
PDF
Literatura polska i psychoanaliza wobec problematyki tożsamości po 1989 roku
Agnieszka Matwiejczuk, Patrycjusz Matwiejczuk
264-282
PDF
Słowo Boże w słowie ludzkim w kontekście nowego feminizmu
Joanna Kogut
283-307
PDF
Pogranicze ukraińsko-białoruskie: białoruskie wpływy na gwary ukraińskiego Polesia
Українсько-білоруське пограниччя: Білоруські впливи на говірки Українського Полісся
Magdalena Ambra Wójcik
308-327
PDF (Українська)
RECENZJE I OMÓWIENIA
Sowa bohaterką albumu Kuba Lecha Wilczka
Ewa Ogłoza
328-336
PDF
Język / Language
English
Język Polski
Słowa kluczowe
reportaż
henryk kurczab (1930–2022)
dom
pamięć
"fuga"
wit szostak
esej
kształcenie
emigranci
uniwersytet
nauczyciel
nauczanie języka polskiego
kultura
alfabet łaciński
janusz głowacki,
ocena
poeta
dziady
miłość
trójca Święta
osoba
wieś