Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
Open Menu
Aktualny numer
Archiwum
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Zespół redakcyjny
Przesyłanie tekstów
Proces recenzji
Polityka prywatności
Kontakt
Szukaj
Zarejestruj
Zaloguj
Strona domowa
/
Archiwum
/
Tom 17 Nr 8 (2022)
Tom 17 Nr 8 (2022)
DOI:
https://doi.org/10.15584/dyd.pol.17.2022
Opublikowane:
2022-12-15
Pełny numer
PDF
PAMIĘCI PROFESORA HENRYKA KURCZABA
„I jedno wiemy tylko. I nic się nie zmienia”. Pamięci Profesora Henryka Kurczaba
Elżbieta Mazur
9-15
PDF
In memoriam. Wokół warsztatu pracy dr. hab. Henryka Kurczaba – profesora WSP i Uniwersytetu Rzeszowskiego
Tadeusz Półchłopek
16-22
PDF
Profesor Henryk Kurczab (1930–2022). Wspomnienie
Danuta Hejda
23-27
PDF
Wpływ chrztu Polski na język ojczysty
Kazimierz Ożóg
28-32
PDF
O potrzebie nauczania interpunkcji we współczesnej szkole
Danuta Krzyżyk, Helena Synowiec
33-46
PDF
Od języka do literatury i od literatury do języka. O niektórych możliwościach integrowania kształcenia literackiego z językowym w edukacji polonistycznej
Jadwiga Kowalikowa, Małgorzata Pachowicz, Krystyna Choińska
47-57
PDF
KSZTAŁCENIE LITERACKIE I JĘZYKOWE
Prolegomena do teorii poezji w dydaktyce filologicznej
Dichtungstheoretische Prolegomena zu einer philologischen Didaktik
Zbigniew Trzaskowski
58-70
PDF (Deutsch)
Scenariusz kształcenia mieszanego literatury światowej w procesie poznawania tematu „Twórczość Adama Mickiewicza”
Сценарій змішаного навчання світової літератури у процесі вивчення теми «Tворчість Aдама Mіцкевича»
Igor Kazakov
71-80
PDF (Українська)
Kto ukradł jutro, czyli dlaczego nie jest jak z obrazka? Olgi Ptak w szkolnym kanonie lektur – na podstawie opinii studentów
Beata Strzępek-Leśniak
81-92
PDF
Dlaczego dzieci nazywają mnie „innym”, a nauczyciele patrzą na mnie „inaczej”? – temat niepełnosprawności w szkole XXI wieku
Kinga Wisłowska
93-101
PDF
Kilka lingwokulturologicznych uwag o walorach wybranych lubuskich zagród edukacyjnych
Katarzyna Węgorowska
102-115
PDF
MOOC dla wszystkich. Platforma „Navoica” formą edukacji bez ograniczeń (na tle historii nauczania na odległość)
Marta Bolińska
116-128
PDF
Proste czy wymagające? Poezja konkretna i Elfchen w nauczaniu języka niemieckiego jako obcego
Simpel oder anspruchsvoll? Konkrete Poesie und Elfchen im DaF-Unterricht
Zofia Bilut-Homplewicz, Anna Hanus
129-145
PDF (Deutsch)
Urozmaicanie wykładów z historii literatury obcej w szkołach wyższych (na podstawie twórczości Brunona Schulza)
Урізноманітнення лекцій з історії зарубіжної літератури у закладах вищої освіти педагогічного спрямування (на матеріалі творчості Бруно Шульца)
Natalia Matorina
146-160
PDF (Українська)
Uprawnienia doktorantek i doktorantów z niepełnosprawnościami – analiza regulaminów szkół doktorskich
Małgorzata Kuczera
161-173
PDF
Inkluzja społeczna osób z niepełnosprawnością na przykładzie działalności Fundacji Handicup Zakopane
Monika Krupa-Potoczny
174-182
PDF
ANALIZY I INTERPRETACJE
Humanistyczne „zwroty” w perspektywie metodologicznej
Ryszard Strzelecki
183-221
PDF
Kluczem do baśni może być wytrych – debiutancki arkusz poetycki Andrzeja Piskulaka
Edyta Olszańska-Smolarek
222-232
PDF
Wędrowanie wśród wierszy – o poezji michalitki s. Dawidy Ryll
Ewelina Maria Popielarz-Zajdel
233-241
PDF
Jan Marx i Tadeusz Różewicz. Dwaj bohaterowie książki Pomiędzy wieżą Babel a wieżą z kości słoniowej. O poezji Tadeusza Różewicza
Roman Magryś
242-263
PDF
Od cierpienia do nadziei – paradoksy w poezji księdza Janusza Pasierba
Magdalena Wasielewska
254-263
PDF
Literatura polska i psychoanaliza wobec problematyki tożsamości po 1989 roku
Agnieszka Matwiejczuk, Patrycjusz Matwiejczuk
264-282
PDF
Słowo Boże w słowie ludzkim w kontekście nowego feminizmu
Joanna Kogut
283-307
PDF
Pogranicze ukraińsko-białoruskie: białoruskie wpływy na gwary ukraińskiego Polesia
Українсько-білоруське пограниччя: Білоруські впливи на говірки Українського Полісся
Magdalena Ambra Wójcik
308-327
PDF (Українська)
RECENZJE I OMÓWIENIA
Sowa bohaterką albumu Kuba Lecha Wilczka
Ewa Ogłoza
328-336
PDF
Język / Language
English
Język Polski
Słowa kluczowe