Dlaczego dzieci nazywają mnie „innym”, a nauczyciele patrzą na mnie „inaczej”? – temat niepełnosprawności w szkole XXI wieku

Autor

  • Kinga Wisłowska Uniwersytet Rzeszowski

DOI:

https://doi.org/10.15584/dyd.pol.17.2022.10

Słowa kluczowe:

niepełnosprawność, uczeń niepełnosprawny, arteterapia, Kamishibai

Abstrakt

Artykuł przybliża tematykę związaną z edukacją szkolną dotyczącą niepełnosprawności w szkole XXI w. Przedstawia on podstawowe kwestie wiążące się z dysfunkcjami fizycznymi oraz psychicznymi, jak również omawia ich specyfikę. Skupia się na zagadnieniu wykluczenia ucznia z niepełnosprawnością z grupy klasowej i pokazuje działania nauczyciela zapobiegające temu wykluczeniu. Zawiera też kilka propozycji lekcyjnych wykorzystujących jedną z metod arteterapeutycznych – teatr Kamishibai, które pomogą uczniom w odpowiedzi na pytania: Czym jest niepełnosprawność? Czy niepełnosprawność uniemożliwia nawiązanie koleżeńskich relacji?

Pobrania

Opublikowane

2022-12-15

Jak cytować

Wisłowska, K. (2022). Dlaczego dzieci nazywają mnie „innym”, a nauczyciele patrzą na mnie „inaczej”? – temat niepełnosprawności w szkole XXI wieku. Dydaktyka Polonistyczna, 17(8), 93–101. https://doi.org/10.15584/dyd.pol.17.2022.10

Numer

Dział

KSZTAŁCENIE LITERACKIE I JĘZYKOWE