Kto ukradł jutro, czyli dlaczego nie jest jak z obrazka? Olgi Ptak w szkolnym kanonie lektur – na podstawie opinii studentów
DOI:
https://doi.org/10.15584/dyd.pol.17.2022.9Słowa kluczowe:
kanon lektur, aksjologia, czytelnictwo, biblioterapia, Olga Ptak, badaniaAbstrakt
Artykuł dotyczy badań wśród studentów polonistyki na temat czytelnictwa książek poświęconych motywom niepełnosprawności. Celem nadrzędnym prowadzonych badań było poznanie opinii ankietowanych na temat umieszczenia w szkolnym kanonie lektur poświęconych zagadnieniu niepełnosprawności, w tym przede wszystkim utworu pt. "Kto ukradł jutro, czyli dlaczego nie jest jak z obrazka?" Olgi Ptak. Tekst dotyka także problemów związanych z zagadnieniami kompetencji aksjologicznych wśród nauczycieli, przed którymi współczesna szkoła stawia coraz większe wyzwania. Porusza również problem empatii oraz walki z funkcjonującymi w obiegu społecznym stereotypami na temat osób niepełnosprawnych oraz ich rodzin za pomocą literatury.
Pobrania
Opublikowane
2022-12-15
Jak cytować
Strzępek-Leśniak, B. (2022). Kto ukradł jutro, czyli dlaczego nie jest jak z obrazka? Olgi Ptak w szkolnym kanonie lektur – na podstawie opinii studentów. Dydaktyka Polonistyczna, 17(8), 81–92. https://doi.org/10.15584/dyd.pol.17.2022.9
Numer
Dział
KSZTAŁCENIE LITERACKIE I JĘZYKOWE