Kto ukradł jutro, czyli dlaczego nie jest jak z obrazka? Olgi Ptak w szkolnym kanonie lektur – na podstawie opinii studentów

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/dyd.pol.17.2022.9

Słowa kluczowe:

kanon lektur, aksjologia, czytelnictwo, biblioterapia, Olga Ptak, badania

Abstrakt

Artykuł dotyczy badań wśród studentów polonistyki na temat czytelnictwa książek poświęconych motywom niepełnosprawności. Celem nadrzędnym prowadzonych badań było poznanie opinii ankietowanych na temat umieszczenia w szkolnym kanonie lektur poświęconych zagadnieniu niepełnosprawności, w tym przede wszystkim utworu pt. "Kto ukradł jutro, czyli dlaczego nie jest jak z obrazka?" Olgi Ptak. Tekst dotyka także problemów związanych z zagadnieniami kompetencji aksjologicznych wśród nauczycieli, przed którymi współczesna szkoła stawia coraz większe wyzwania. Porusza również problem empatii oraz walki z funkcjonującymi w obiegu społecznym stereotypami na temat osób niepełnosprawnych oraz ich rodzin za pomocą literatury.

Pobrania

Opublikowane

2022-12-15

Jak cytować

Strzępek-Leśniak, B. (2022). Kto ukradł jutro, czyli dlaczego nie jest jak z obrazka? Olgi Ptak w szkolnym kanonie lektur – na podstawie opinii studentów. Dydaktyka Polonistyczna, 17(8), 81–92. https://doi.org/10.15584/dyd.pol.17.2022.9

Numer

Dział

KSZTAŁCENIE LITERACKIE I JĘZYKOWE