Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
Open Menu
Aktualny numer
Archiwum
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Zespół redakcyjny
Przesyłanie tekstów
Proces recenzji
Polityka prywatności
Kontakt
Szukaj
Zarejestruj
Zaloguj
Strona domowa
/
Archiwum
/
Tom 16 Nr 7 (2021)
Tom 16 Nr 7 (2021)
DOI:
https://doi.org/10.15584/dyd.pol.16.2021
Opublikowane:
2021-12-15
ANALIZY I INTERPRETACJE
Model badania podmiotowej sfery kultury współczesnej
Ryszard Strzelecki
7-29
PDF
Sacrum w twórczości Janusza Szubera
Ewlwina Maria Popielarz-Zajdel
30-41
PDF
„Antywyraizacja” w [Dziadach] Juliusza Słowackiego
Zuzanna Hanuszewicz
42-49
PDF
Kilka uwag o liryce Stanisława Dłuskiego
Roman Magryś
50-64
PDF
Poszukiwanie własnej tożsamości – wyzwanie i zadanie. Fuga Wita Szostaka
Agnieszka Matwiejczuk
65-75
PDF
Struktura postaci Polowania na karaluchy Janusza Głowackiego
Monika Zawistowska
76-84
PDF
Intymność współczesnych dzienników „mistycznych”. Wyznanie, wyzwanie czy może przesłanie?
Joanna Kogut
85-101
PDF
Edytorska lektura komiksu na przykładzie zeszytów Tytus, Romek i A’Tomek
Marta Pustuła
102-116
PDF
Dokumentaryzm i literackość wybranych zbiorów reportaży Mariusza Szczygła
Karolina Paszek
117-128
PDF
KSZTAŁCENIE LITERACKIE I JĘZYKOWE
Kontrola i ocena jako integralne i konieczne składniki procesu dydaktycznego na różnych etapach edukacyjnych
Jadwiga Kowalika, Krystyna Choińska, Małgorzata Pachowicz
129-141
PDF
Siłaczko, wróć!
Zofia Agnieszka Kłakówna
142-157
PDF
Notatka na lekcjach języka polskiego: (nie)obecność – perspektywy – twórczość
Monika Gryboś
158-172
PDF
Jak wykorzystać słuchowiska na lekcjach języka polskiego nie tylko w nauczaniu zdalnym?
Barbara Misztal
173-185
PDF
Lektury i współczesny nastolatek w (nie)nowoczesnej szkole – próba diagnozy i propozycje rozwiązań metodycznych
Agnieszka Motyka
186-193
PDF
Wykorzystanie wiedzy o cechach indywidualnych uczniów w pracy nad Weselem Stanisława Wyspiańskiego. Propozycja metodyczna
Magdalena Marzec-Jóźwicka
194-209
PDF
Problem miłości utraconej na podstawie ***[Jestem Julią] Haliny Poświatowskiej oraz Białych zeszytów Agnieszki Osieckiej (na lekcji języka polskiego w szkole średniej)
Aleksandra Nowak
210-224
PDF
Oświeceniowy motyw damy modnej – kontynuacje i nawiązania w wybranych utworach kanonicznych dla szkoły średniej
Beata Strzępek-Leśniak
225-236
PDF
Memy na języku polskim. Opis specyfiki i próba klasyfikacji
Przemysław Dołęga
237-252
PDF
Kamienie Zielonej Góry i przestrzenie Zielonej Góry w edukacji uniwersyteckiej (z dydaktycznych doświadczeń lit(h)olingwistki)
Katarzyna Węgorowska
253-265
PDF
Kontrola testowa jako metoda oceny osiągnięć dydaktycznych studentów z historii literatury zagranicznej (na materiale twórczości Brunona Schulza)
Тестовий контроль як метод оцінювання навчальних досягнень студентів з історії зарубіжної літератури (на матеріалі творчості Бруно Шульца)
Наталья Маторина
266-278
PDF (Українська)
Patriotyzm według studentów UPJPII w Krakowiena podstawie ankiety o postawie Matejki,Sienkiewicza i Witkacego w okresie zaborów
Dorota Narewska
280-307
PDF
RECENZJE I OMÓWIENIA
Łobodowski przywracany
Alicja Jakubowska-Ożóg
309-313
PDF
Poetyckie iluminacje Jana Tulika
Jan Belcik
314-327
PDF
Język / Language
English
Język Polski
Słowa kluczowe
reportaż
dom
pamięć
estetyka fragmentu
"fuga"
wit szostak
esej
kształcenie
emigranci
uniwersytet
kultura
alfabet łaciński
osoby dramatu
ocena
efekty uczenia się
poeta
sacrum
dziady
religia
miłość
osoba
wieś