Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
Open Menu
Aktualny numer
Archiwum
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Zespół redakcyjny
Przesyłanie tekstów
Proces recenzji
Polityka prywatności
Kontakt
Szukaj
Zarejestruj
Zaloguj
Strona domowa
/
Archiwum
/
Tom 16 Nr 7 (2021)
Tom 16 Nr 7 (2021)
DOI:
https://doi.org/10.15584/dyd.pol.16.2021
Opublikowane:
2021-12-15
ANALIZY I INTERPRETACJE
Model badania podmiotowej sfery kultury współczesnej
Ryszard Strzelecki
7-29
PDF
Sacrum w twórczości Janusza Szubera
Ewlwina Maria Popielarz-Zajdel
30-41
PDF
„Antywyraizacja” w [Dziadach] Juliusza Słowackiego
Zuzanna Hanuszewicz
42-49
PDF
Kilka uwag o liryce Stanisława Dłuskiego
Roman Magryś
50-64
PDF
Poszukiwanie własnej tożsamości – wyzwanie i zadanie. Fuga Wita Szostaka
Agnieszka Matwiejczuk
65-75
PDF
Struktura postaci Polowania na karaluchy Janusza Głowackiego
Monika Zawistowska
76-84
PDF
Intymność współczesnych dzienników „mistycznych”. Wyznanie, wyzwanie czy może przesłanie?
Joanna Kogut
85-101
PDF
Edytorska lektura komiksu na przykładzie zeszytów Tytus, Romek i A’Tomek
Marta Pustuła
102-116
PDF
Dokumentaryzm i literackość wybranych zbiorów reportaży Mariusza Szczygła
Karolina Paszek
117-128
PDF
KSZTAŁCENIE LITERACKIE I JĘZYKOWE
Kontrola i ocena jako integralne i konieczne składniki procesu dydaktycznego na różnych etapach edukacyjnych
Jadwiga Kowalika, Krystyna Choińska, Małgorzata Pachowicz
129-141
PDF
Siłaczko, wróć!
Zofia Agnieszka Kłakówna
142-157
PDF
Notatka na lekcjach języka polskiego: (nie)obecność – perspektywy – twórczość
Monika Gryboś
158-172
PDF
Jak wykorzystać słuchowiska na lekcjach języka polskiego nie tylko w nauczaniu zdalnym?
Barbara Misztal
173-185
PDF
Lektury i współczesny nastolatek w (nie)nowoczesnej szkole – próba diagnozy i propozycje rozwiązań metodycznych
Agnieszka Motyka
186-193
PDF
Wykorzystanie wiedzy o cechach indywidualnych uczniów w pracy nad Weselem Stanisława Wyspiańskiego. Propozycja metodyczna
Magdalena Marzec-Jóźwicka
194-209
PDF
Problem miłości utraconej na podstawie ***[Jestem Julią] Haliny Poświatowskiej oraz Białych zeszytów Agnieszki Osieckiej (na lekcji języka polskiego w szkole średniej)
Aleksandra Nowak
210-224
PDF
Oświeceniowy motyw damy modnej – kontynuacje i nawiązania w wybranych utworach kanonicznych dla szkoły średniej
Beata Strzępek-Leśniak
225-236
PDF
Memy na języku polskim. Opis specyfiki i próba klasyfikacji
Przemysław Dołęga
237-252
PDF
Kamienie Zielonej Góry i przestrzenie Zielonej Góry w edukacji uniwersyteckiej (z dydaktycznych doświadczeń lit(h)olingwistki)
Katarzyna Węgorowska
253-265
PDF
Kontrola testowa jako metoda oceny osiągnięć dydaktycznych studentów z historii literatury zagranicznej (na materiale twórczości Brunona Schulza)
Тестовий контроль як метод оцінювання навчальних досягнень студентів з історії зарубіжної літератури (на матеріалі творчості Бруно Шульца)
Наталья Маторина
266-278
PDF (Українська)
Patriotyzm według studentów UPJPII w Krakowiena podstawie ankiety o postawie Matejki,Sienkiewicza i Witkacego w okresie zaborów
Dorota Narewska
280-307
PDF
RECENZJE I OMÓWIENIA
Łobodowski przywracany
Alicja Jakubowska-Ożóg
309-313
PDF
Poetyckie iluminacje Jana Tulika
Jan Belcik
314-327
PDF
Język / Language
English
Język Polski
Słowa kluczowe