Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
About
About the Journal
Editorial Team
Submissions
Peer Review Process
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 16 No. 7 (2021)
Vol. 16 No. 7 (2021)
DOI:
https://doi.org/10.15584/dyd.pol.16.2021
Published:
2021-12-15
ANALYSES AND INTERPRETATIONS
The model of researching the subjective sphere of contemporary culture
Ryszard Strzelecki
7-29
PDF (Język Polski)
The sacral sphere in the poetry of Janusz Szuber
Ewlwina Maria Popielarz-Zajdel
30-41
PDF (Język Polski)
“Antiviraysation” in [“Forefathers’ Eve”] by Juliusz Słowacki
Zuzanna Hanuszewicz
42-49
PDF (Język Polski)
Some remarks on the lyric poetry of Stanisław Dłuski
Roman Magryś
50-64
PDF (Język Polski)
Searching for self-identity: A challenge and a task. Fuga of Wit Szostak
Agnieszka Matwiejczuk
65-75
PDF (Język Polski)
The structure of the character of Hunting Cockroaches by Janusz Glowacki. Analysis and interpretation
Monika Zawistowska
76-84
PDF (Język Polski)
The intimacy of contemporary ”mystical” journals. A confession, a challenge, or a message?
Joanna Kogut
85-101
PDF (Język Polski)
Editorial reading of a comic book. A case study of Tytus, Romek and A’Tomek
Marta Pustuła
102-116
PDF (Język Polski)
Documentary and literary nature of reportages by Mariusz Szczygieł
Karolina Paszek
117-128
PDF (Język Polski)
LITERARY AND LANGUAGE EDUCATION
Control and Grading as Integral and Necessary Elements of Didactic Process at Various Stages of Education
Jadwiga Kowalika, Krystyna Choińska, Małgorzata Pachowicz
129-141
PDF (Język Polski)
Strongwoman, come back!
Zofia Agnieszka Kłakówna
142-157
PDF (Język Polski)
Making notes during the lessons of Polish: presence/absence – prospects – creativity
Monika Gryboś
158-172
PDF (Język Polski)
How to teach with the use of audio theatres in Polish lessons not only online?
Barbara Misztal
173-185
PDF (Język Polski)
Obligatory reading and modern teenagers in uncontemporary school. An attempt at assessment and some suggestions of methodological
Agnieszka Motyka
186-193
PDF (Język Polski)
Using the knowledge of students’ individual characteristics whil working on The Wedding by Stanislaw Wyspianski. A methodological proposal
Magdalena Marzec-Jóźwicka
194-209
PDF (Język Polski)
The issue of lost love based on ***[I am Julia] by Halina Poświatowska and White Notebooks by Agnieszka Osiecka (at a Polish language lesson in high school)
Aleksandra Nowak
210-224
PDF (Język Polski)
The Enlightenment theme of the fashionable lady: its continuations and references in selected canonical works for secondary school
Beata Strzępek-Leśniak
225-236
PDF (Język Polski)
The use of memes in a Polish language class. Description of specificity an and attempt at classification
Przemysław Dołęga
237-252
PDF (Język Polski)
Stones of Zielona Góra and spaces of Zielona Góra in the university education (a lit(h)olinguist’s perspective)
Katarzyna Węgorowska
253-265
PDF (Język Polski)
Test Control as a Method for Assessing Students’ Academic Achievements in History of Foreign Literature (Based on the Creative Work of Bruno Schultz)
Тестовий контроль як метод оцінювання навчальних досягнень студентів з історії зарубіжної літератури (на матеріалі творчості Бруно Шульца)
Наталья Маторина
266-278
PDF (Українська)
Patriotism according to the students of UPJPII in Kraków on the basis of a survey concerning the attitudes of Matejko, Sienkiewicz and Witkacy in the period of partitions
Dorota Narewska
280-307
PDF (Język Polski)
REVIEWS AND DISCUSSIONS
Łobodowski regained
Alicja Jakubowska-Ożóg
309-313
PDF (Język Polski)
Jan Tulik’s poetic illuminations
Jan Belcik
314-327
PDF (Język Polski)
Language
English
Język Polski
Keywords