Siłaczko, wróć!

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/dyd.pol.16.2021.11

Słowa kluczowe:

funkcja szkoły, edukacja humanistyczna, kontekst cywilizacyjno-kulturowy, epoka pisma, szkolne ćwiczenia w pisaniu, sztuka pisania, epoka „po piśmie”

Abstrakt

Szic dotyczy pytań o funkcje i program tradycyjnie pojmowanej szkoły w zderzeniu z problemami współczesnego nam cywilizacyjno-kulturowego kontekstu. Eksponuje fakt, że technologiczna rewolucja zmienia sposoby porozumiewania się w zglobalizowanym świecie, umożliwiając powszechną komunikację za pomocą pisma. Dla szkoły stanowi to problem. W artykule rozważane są związane z nim konkretne działania. Tytuł tekstu nawiązuje do opowiadania Stefana Żeromskiego, by podkreślić skomplikowanie omawianych sytuacji oraz szczególne znaczenie nauczycielskiej profesji

Pobrania

Opublikowane

2021-12-15

Jak cytować

Kłakówna, Z. A. (2021). Siłaczko, wróć!. Dydaktyka Polonistyczna, 16(7), 142–157. https://doi.org/10.15584/dyd.pol.16.2021.11

Numer

Dział

KSZTAŁCENIE LITERACKIE I JĘZYKOWE