Siłaczko, wróć!
DOI:
https://doi.org/10.15584/dyd.pol.16.2021.11Słowa kluczowe:
funkcja szkoły, edukacja humanistyczna, kontekst cywilizacyjno-kulturowy, epoka pisma, szkolne ćwiczenia w pisaniu, sztuka pisania, epoka „po piśmie”Abstrakt
Szic dotyczy pytań o funkcje i program tradycyjnie pojmowanej szkoły w zderzeniu z problemami współczesnego nam cywilizacyjno-kulturowego kontekstu. Eksponuje fakt, że technologiczna rewolucja zmienia sposoby porozumiewania się w zglobalizowanym świecie, umożliwiając powszechną komunikację za pomocą pisma. Dla szkoły stanowi to problem. W artykule rozważane są związane z nim konkretne działania. Tytuł tekstu nawiązuje do opowiadania Stefana Żeromskiego, by podkreślić skomplikowanie omawianych sytuacji oraz szczególne znaczenie nauczycielskiej profesjiPobrania
Opublikowane
2021-12-15
Jak cytować
Kłakówna, Z. A. (2021). Siłaczko, wróć!. Dydaktyka Polonistyczna, 16(7), 142–157. https://doi.org/10.15584/dyd.pol.16.2021.11
Numer
Dział
KSZTAŁCENIE LITERACKIE I JĘZYKOWE