Notatka na lekcjach języka polskiego: (nie)obecność – perspektywy – twórczość
DOI:
https://doi.org/10.15584/dyd.pol.16.2021.12Słowa kluczowe:
notatka, kompetencja tekstotwórcza, krzyżówka, karta literacka, lapbookAbstrakt
W artykule przeanalizowano czynniki wpływające na użyteczność i pomijanie notowania w pracy dydaktycznej. Omówiono zapisy dotyczące notatki w takich dokumentach, jak: podstawy programowe przedmiotu język polski, ,,Informator maturalny” (dla matury od 20223 r.), regulaminy wojewódzkich konkursów z języka polskiego dla szkół podstawowych. Autorka przedstawiła rolę notowania w rozwijaniu kompetencji tekstotwórczej i opisała trzy rodzaje notatek, w których słowo łączy się z obrazem: krzyżówkę, kartę literacką i lapbook.Pobrania
Opublikowane
2021-12-15
Jak cytować
Gryboś, M. (2021). Notatka na lekcjach języka polskiego:
(nie)obecność – perspektywy – twórczość. Dydaktyka Polonistyczna, 16(7), 158–172. https://doi.org/10.15584/dyd.pol.16.2021.12
Numer
Dział
KSZTAŁCENIE LITERACKIE I JĘZYKOWE