Notatka na lekcjach języka polskiego: (nie)obecność – perspektywy – twórczość

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/dyd.pol.16.2021.12

Słowa kluczowe:

notatka, kompetencja tekstotwórcza, krzyżówka, karta literacka, lapbook

Abstrakt

W artykule przeanalizowano czynniki wpływające na użyteczność i pomijanie notowania w pracy dydaktycznej. Omówiono zapisy dotyczące notatki w takich dokumentach, jak: podstawy programowe przedmiotu język polski, ,,Informator maturalny” (dla matury od 20223 r.), regulaminy wojewódzkich konkursów z języka polskiego dla szkół podstawowych. Autorka przedstawiła rolę notowania w rozwijaniu kompetencji tekstotwórczej i opisała trzy rodzaje notatek, w których słowo łączy się z obrazem: krzyżówkę, kartę literacką i lapbook.

Pobrania

Opublikowane

2021-12-15

Jak cytować

Gryboś, M. (2021). Notatka na lekcjach języka polskiego: (nie)obecność – perspektywy – twórczość. Dydaktyka Polonistyczna, 16(7), 158–172. https://doi.org/10.15584/dyd.pol.16.2021.12

Numer

Dział

KSZTAŁCENIE LITERACKIE I JĘZYKOWE