Problem miłości utraconej na podstawie ***[Jestem Julią] Haliny Poświatowskiej oraz Białych zeszytów Agnieszki Osieckiej (na lekcji języka polskiego w szkole średniej)

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/dyd.pol.16.2021.16

Słowa kluczowe:

miłość niespełniona, Halina Poświatowska, Agnieszka Osiecka, analiza i interpretacja porównawcza edukacja polonistyczna

Abstrakt

Artykuł zawiera analizę i interpretację porównawczą wiersza Haliny Poświatowskiej ***[Jestem Julią] oraz piosenki poetyckiej Agnieszki Osieckiej Białe zeszyty, jak również przykładowy scenariusz lekcji przeznaczony dla szkoły średniej. Wybrane utwory prezentują problem miłości utraconej, przedstawiając tym samym różne postawy wobec zawodu miłosnego. Celem niniejszego artykułu jest uzasadnienie wyżej postawionej tezy oraz zaprezentowanie problemu miłości niespełnionej z punktu widzenia edukacji polonistycznej.

Pobrania

Opublikowane

2021-12-15

Jak cytować

Nowak, A. (2021). Problem miłości utraconej na podstawie ***[Jestem Julią] Haliny Poświatowskiej oraz Białych zeszytów Agnieszki Osieckiej (na lekcji języka polskiego w szkole średniej). Dydaktyka Polonistyczna, 16(7), 210–224. https://doi.org/10.15584/dyd.pol.16.2021.16

Numer

Dział

KSZTAŁCENIE LITERACKIE I JĘZYKOWE