Problem miłości utraconej na podstawie ***[Jestem Julią] Haliny Poświatowskiej oraz Białych zeszytów Agnieszki Osieckiej (na lekcji języka polskiego w szkole średniej)
DOI:
https://doi.org/10.15584/dyd.pol.16.2021.16Słowa kluczowe:
miłość niespełniona, Halina Poświatowska, Agnieszka Osiecka, analiza i interpretacja porównawcza edukacja polonistycznaAbstrakt
Artykuł zawiera analizę i interpretację porównawczą wiersza Haliny Poświatowskiej ***[Jestem Julią] oraz piosenki poetyckiej Agnieszki Osieckiej Białe zeszyty, jak również przykładowy scenariusz lekcji przeznaczony dla szkoły średniej. Wybrane utwory prezentują problem miłości utraconej, przedstawiając tym samym różne postawy wobec zawodu miłosnego. Celem niniejszego artykułu jest uzasadnienie wyżej postawionej tezy oraz zaprezentowanie problemu miłości niespełnionej z punktu widzenia edukacji polonistycznej.Pobrania
Opublikowane
2021-12-15
Jak cytować
Nowak, A. (2021). Problem miłości utraconej na podstawie
***[Jestem Julią] Haliny Poświatowskiej
oraz Białych zeszytów Agnieszki Osieckiej
(na lekcji języka polskiego w szkole średniej). Dydaktyka Polonistyczna, 16(7), 210–224. https://doi.org/10.15584/dyd.pol.16.2021.16
Numer
Dział
KSZTAŁCENIE LITERACKIE I JĘZYKOWE