Wykorzystanie wiedzy o cechach indywidualnych uczniów w pracy nad Weselem Stanisława Wyspiańskiego. Propozycja metodyczna
DOI:
https://doi.org/10.15584/dyd.pol.16.2021.15Słowa kluczowe:
indywidualne cechy uczniów, style uczenia się, nteligencja, zainteresowania, kształcenie literacko-językowe, " Wesele", Stanisław WyspiańskiAbstrakt
W artykule postawiono tezę, że znajomość uczniowskich cech indywidualnych – do których zaliczane są m.in. omówione w tekście różne rodzaje inteligencji, style uczenia się, role uczniów na lekcjach oraz zainteresowania – stanowi dla nauczyciela pomoc w organizacji pracy nad lekturami. Dzięki wiedzy na ten temat polonista ma szanse rozpoznawać mocne i słabe strony swoich uczniów, a następnie dostosowywać do ich potrzeb i możliwości metody, techniki oraz formy organizacji pracy na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych. W tekście pokazano kilkadziesiąt przykładowych poleceń i zadań dla uczniów, uwzględniających różnice pomiędzy nimi, odnoszących się do jednej z głównych lektur szkolnych omawianych na poziomie ponadpodstawowym, czyli Wesela Stanisława Wyspiańskiego.Pobrania
Opublikowane
2021-12-15
Jak cytować
Marzec-Jóźwicka, M. (2021). Wykorzystanie wiedzy o cechach indywidualnych
uczniów w pracy nad Weselem Stanisława Wyspiańskiego.
Propozycja metodyczna. Dydaktyka Polonistyczna, 16(7), 194–209. https://doi.org/10.15584/dyd.pol.16.2021.15
Numer
Dział
KSZTAŁCENIE LITERACKIE I JĘZYKOWE