Od języka do literatury i od literatury do języka. O niektórych możliwościach integrowania kształcenia literackiego z językowym w edukacji polonistycznej

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/dyd.pol.17.2022.6

Słowa kluczowe:

integrowanie kształcenia literackiego z językowym, sąd literacki, metoda analizy dokumentacyjnej

Abstrakt

Istnieją w obrębie dydaktyki polonistycznej zagadnienia, które nie przestają przyciągać uwagi wszystkich zainteresowanych problematyką edukacji. Do tych aktualnych zagadnień należy integrowanie kształcenia literackiego z językowym w edukacji polonistycznej. W artykule podjęto próbę aktualizacji „starej” metody tzw. sądu nad bohaterem literackim i przybliżenia nowej metody analizy dokumentacyjnej.

Pobrania

Opublikowane

2022-12-15

Jak cytować

Kowalikowa, J., Pachowicz, M., & Choińska, K. (2022). Od języka do literatury i od literatury do języka. O niektórych możliwościach integrowania kształcenia literackiego z językowym w edukacji polonistycznej. Dydaktyka Polonistyczna, 17(8), 47–57. https://doi.org/10.15584/dyd.pol.17.2022.6

Numer

Dział

PAMIĘCI PROFESORA HENRYKA KURCZABA