Od języka do literatury i od literatury do języka. O niektórych możliwościach integrowania kształcenia literackiego z językowym w edukacji polonistycznej
DOI:
https://doi.org/10.15584/dyd.pol.17.2022.6Słowa kluczowe:
integrowanie kształcenia literackiego z językowym, sąd literacki, metoda analizy dokumentacyjnejAbstrakt
Istnieją w obrębie dydaktyki polonistycznej zagadnienia, które nie przestają przyciągać uwagi wszystkich zainteresowanych problematyką edukacji. Do tych aktualnych zagadnień należy integrowanie kształcenia literackiego z językowym w edukacji polonistycznej. W artykule podjęto próbę aktualizacji „starej” metody tzw. sądu nad bohaterem literackim i przybliżenia nowej metody analizy dokumentacyjnej.
Pobrania
Opublikowane
2022-12-15
Jak cytować
Kowalikowa, J., Pachowicz, M., & Choińska, K. (2022). Od języka do literatury i od literatury do języka. O niektórych możliwościach integrowania kształcenia literackiego z językowym w edukacji polonistycznej. Dydaktyka Polonistyczna, 17(8), 47–57. https://doi.org/10.15584/dyd.pol.17.2022.6
Numer
Dział
PAMIĘCI PROFESORA HENRYKA KURCZABA