Prolegomena do teorii poezji w dydaktyce filologicznej

Dichtungstheoretische Prolegomena zu einer philologischen Didaktik

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/dyd.pol.17.2022.7

Słowa kluczowe:

literatura, poetyka, poezja, rytm, wersyfikacja

Abstrakt

W artykule przedstawiono z perspektywy strukturalistyczno-semantycznej terminy, schematy interpretacyjne, funkcjonalność teorii poezji w dydaktyce filologicznej. Poezja, postrzegana w kontekście kreatywności i użyteczności, interpretowana z uwzględnieniem relacji do autora, odbiorcy, kodu światopoglądowego, stanowi istotny faktor świata znaków oraz przekazu medialnego.

Opublikowane

2022-12-15

Jak cytować

Trzaskowski, Z. (2022). Prolegomena do teorii poezji w dydaktyce filologicznej: Dichtungstheoretische Prolegomena zu einer philologischen Didaktik. Dydaktyka Polonistyczna, 17(8), 58–70. https://doi.org/10.15584/dyd.pol.17.2022.7

Numer

Dział

KSZTAŁCENIE LITERACKIE I JĘZYKOWE