Prolegomena do teorii poezji w dydaktyce filologicznej
Dichtungstheoretische Prolegomena zu einer philologischen Didaktik
DOI:
https://doi.org/10.15584/dyd.pol.17.2022.7Słowa kluczowe:
literatura, poetyka, poezja, rytm, wersyfikacjaAbstrakt
W artykule przedstawiono z perspektywy strukturalistyczno-semantycznej terminy, schematy interpretacyjne, funkcjonalność teorii poezji w dydaktyce filologicznej. Poezja, postrzegana w kontekście kreatywności i użyteczności, interpretowana z uwzględnieniem relacji do autora, odbiorcy, kodu światopoglądowego, stanowi istotny faktor świata znaków oraz przekazu medialnego.
Pobrania
Opublikowane
2022-12-15
Jak cytować
Trzaskowski, Z. (2022). Prolegomena do teorii poezji w dydaktyce filologicznej: Dichtungstheoretische Prolegomena zu einer philologischen Didaktik. Dydaktyka Polonistyczna, 17(8), 58–70. https://doi.org/10.15584/dyd.pol.17.2022.7
Numer
Dział
KSZTAŁCENIE LITERACKIE I JĘZYKOWE