Uprawnienia doktorantek i doktorantów z niepełnosprawnościami – analiza regulaminów szkół doktorskich

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/dyd.pol.17.2022.15

Słowa kluczowe:

niepełnosprawność, doktorant z niepełnosprawnością, szkoła doktorska, regulamin szkoły doktorskiej, prawa doktorantów z niepełnosprawnościami

Abstrakt

Przedmiotem rozważań w niniejszym artykule jest analiza zastosowania regulacji ustawowych dotyczących kształcenia doktorantów w przepisach regulaminów szkół doktorskich. Artykuł składa się z komparacji części teoretycznej oraz części praktycznej, zawierającej pogłębioną metaanalizę 134 regulaminów szkół doktorskich. W zakresie analizy zweryfikowano przepisy regulujące uprawnienia doktorantek i doktorantów z niepełnosprawnościami ze szczególnym uwzględnieniem uregulowań prawnych i wskazaniem pojawiających się na tym gruncie wątpliwości. Przeprowadzone badania pozwoliły uzyskać wyniki, które kolejno mogą stać się przyczynkiem dalszych dyskusji naukowych nad analizowanym tematem oraz stać się asumptem do wprowadzenia nieuniknionych zmian w ustawodawstwie czy też w regulaminach szkół doktorskich.

Pobrania

Opublikowane

2022-12-15

Jak cytować

Kuczera, M. (2022). Uprawnienia doktorantek i doktorantów z niepełnosprawnościami – analiza regulaminów szkół doktorskich. Dydaktyka Polonistyczna, 17(8), 161–173. https://doi.org/10.15584/dyd.pol.17.2022.15

Numer

Dział

KSZTAŁCENIE LITERACKIE I JĘZYKOWE