Zarządzanie i administrowanie edukacją pozaformalną realizowaną w formie e-learningowej
DOI:
https://doi.org/10.15584/iuseta.2023.3.17Słowa kluczowe:
personalizacja nauki, innowacje pedagogiczne, edukacja online, administrowanie, edukacja pozaformalnaAbstrakt
Artykuł analizuje kwestie związane z zarządzaniem i administrowaniem edukacją pozaformalną realizowaną w formie e-learningowej. Opracowanie koncentruje się na zagadnieniach organizacyjnych związanych z edukacją pozaformalną, kładąc nacisk na kluczowe elementy, takie jak personalizacja nauki, innowacje pedagogiczne, edukacja online oraz skuteczne administrowanie. W kontekście omawiania zagadnień organizacyjnych w obszarze edukacji pozaformalnej opracowanie analizuje rolę platform e-learningowych w ułatwianiu administrowania realizacją zajęć edukacyjnych. Ponadto przedstawia strategie zarządzania procesem kształcenia przy wykorzystaniu platform e-learningowych. Wyniki przyczyniają się do pełniejszego zrozumienia skomplikowanych aspektów skutecznego zarządzania i administrowania edukacją pozaformalną w formie e-learningowej.
Downloads
Bibliografia
Chudak T., Nauczyciel online – materiał do refleksji. Cz. 1, Łódź 2003.
Grabania-Mukerji M., E-learning w edukacji, „Zeszyty Glottodydaktyczne” 2011, nr 3.
Gurdała S., Internetowe studium menadżerskie Global Mini MBA, „e-Mentor” 2008, nr 4(26).
Hoppe G., Breitner H., Business Models for E-learning [w:] Multikonferenz Wirtschaftsinformatik, Essen 2004.
Juszczyk S., Edukacja na odległość – kodyfikacja pojęć, reguł i procesów, Toruń 2002.
Kopciał P., Analiza metod e-learningowych stosowanych w kształceniu osób dorosłych, „Zeszyty Naukowe Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki” 2013, nr 9.
Marciniak, A., Pozaformalne i nieformalne aspekty edukacji akademickiej, „Ogrody Nauk i Sztuk” 2013, nr 3.
Martin L., Tapp D., Teaching with Teams: An Introduction to Teaching an Undergraduate Law Module Using Microsoft Teams, „Innovative Practice in Higher Education” 2019, no. 3.
Musiał E., Osobowość nauczyciela w dobie kształcenia przez Internet [w:] 16. Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe „Komputer w Edukacji”, Kraków 2006.
Noga H., Modele komunikacji w procesie edukacyjnym. Na przykładzie kształcenia ogólnotechnicznego, Kraków 2010.
Pogorzelska A., Zagadnienie kompetencji zawodowych w kontekście zachowań transgresyjnych – informacja z badań, „Szkoła – Zawód – Praca” 2016, nr 12.
Prządka W., Analiza porównawcza narzędzi e-learningu, „Journal of Computer Sciences Institute” 2017, no. 3.
Raport Delorsa, http://www.unesco.pl/fileadmin/user_upload/pdf/4_Filary_Raport_Delorsa.pdf [dostęp: 1.12.2023].
Rice W., Moodle. E-learning Course Development. A Complete Guide to Successful Learning Using Moodle, Birmingham 2006.
Sławiński S., Mała encyklopedia zintegrowanego systemu kwalifikacji, Warszawa 2017.
Sławiński S., Dębowski H., Michałowicz H., Urbanik J., Słownik podstawowych terminów dotyczących krajowego systemu kwalifikacji, Warszawa 2014.
Stalończyk I., Edukacja formalna i pozaformalna w procesie kształtowania społeczeństwa wiedzy, „Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy” 2014, nr 37.
Strykowski W., Szkoła współczesna i zachodzące w niej procesy [w:] Kompetencje nauczyciela szkoły współczesnej, red. J. Strykowska, J. Pielachowski, Poznań 2004.
Szlęk A., Uczyć się inaczej – nowe kompendium wiedzy na temat edukacji pozaformalnej, Warszawa 2013.
Tuczyński K., Criteria for Evaluating the Quality of e-Learning Courses in Higher Education, „Edukacja – Technika – Informatyka” 2017, nr 4(22).
Walat W., Architektoniczna przestrzeń edukacyjna w wymiarze nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych, „Szkoła – Zawód – Praca” 2017, nr 14.
Walat W., Poszukiwanie nowego modelu edukacji w oparciu o idee kognitywizmu i konstruktywizmu, „Edukacja – Technika – Informatyka” 2010, nr 1(28).
Warchoł T., Kurs e-learningowy: obróbka materiału wideo w programie Pinnacle Studio oparty na teorii kognitywnej procesu uczenia się, „Edukacja – Technika – Informatyka” 2015, nr 4(14).
Warchoł T., Wybrane rodzaje aktywności uczniów szkoły podstawowej w edukacji pozaformalnej, Rzeszów 2021.
Zieliński Z., E-learning w edukacji, Gliwice 2002.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2023 Ius et Administratio

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.