Komu bardziej przeszkadza dwuznaczność? Różnice międzypłciowe w potrzebie prostej struktury i potrzebie poznawczego domknięcia
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2019.5.4Słowa kluczowe:
potrzeba domknięcia poznawczego, potrzeba prostej struktury, różnice międzypłciowe, motywacjaAbstrakt
Potrzeba poznawczego domknięcia jest tendencją jednostki do posiadania jasnej i niekwestionowanej wiedzy na dany temat, dzięki której może ona zredukować niepewność, sformułować osąd i podjąć działanie. Potrzeba prostej struktury to skłonność jednostki do strukturyzowania i organizowania otoczenia. Celem przeprowadzonego badania była identyfikacja różnic międzypłciowych w obu tych konstruktach motywacyjnych. Przeciwnie do sformułowanych hipotez, w odniesieniu do łącznego wyniku podskal, zarówno skali badającej potrzebę poznawczego domknięcia, jak i skali potrzeby prostej struktury, uzyskano wyniki wskazujące, że kobiety cechują się wyższym poziomem tych przejawów motywacji epistemicznej w porównaniu do mężczyzn.Pobrania
Opublikowane
2019-12-15
Jak cytować
Dudek, I., & Szpitalak, M. (2019). Komu bardziej przeszkadza dwuznaczność? Różnice międzypłciowe w potrzebie prostej struktury i potrzebie poznawczego domknięcia. Journal of Education, Technology and Computer Science, (specjalny 1), 38–45. https://doi.org/10.15584/eti.2019.5.4
Numer
Dział
Bez sekcji
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.