Oddziaływania poprzez nauczanie w resocjalizacji penitencjarnej

Autor

  • Katarzyna Korona Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Instytut Pedagogiki, Zakład Pedagogiki Resocjalizacyjnej, Polska https://orcid.org/0000-0002-6622-7131

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2019.1.39

Słowa kluczowe:

nauczanie, skazany, więzienie

Abstrakt

Celem artykułu jest omówienie zagadnienia resocjalizacji poprzez naukę w warunkach izolacji więziennej, uwzględniając aktualne podstawy prawne. Skazani doceniają wartość kształcenia, jednak zapotrzebowanie na naukę w zakładzie karnym spada na rzecz rosnącej popularności kursów. Korzyści związane z kontynuowaniem nauki przemawiają za potrzebą dalszej eksploracji tego zagadnienia i podjęciem prób zminimalizowania powstałych dysproporcji, aby zapobiec dalszej marginalizacji tego ważnego środka oddziaływania na skazanych.

Pobrania

Opublikowane

2019-03-30

Jak cytować

Korona, K. (2019). Oddziaływania poprzez nauczanie w resocjalizacji penitencjarnej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 27(1), 291–294. https://doi.org/10.15584/eti.2019.1.39

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY WYKORZYSTANIA IT W DZIAŁANIACH INTEGRACYJNYCH I INKLUZYJNYCH