Połączeni, ale samotni. Postawy młodszych uczniów pokolenia iGen
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.12Słowa kluczowe:
pokolenie iGen, postawy młodszych uczniów, kultura wizualna, portale społecznościowe, nowe mediaAbstrakt
Dotychczasowe możliwości wzajemnego komunikowania się zostały poszerzone o internetowe, społecznościowe portale (Instagram, Twitter), aplikacje typu Snapchat, które zaszyfrowują wiadomość w obraz (np. zdjęcia, rysunki, filmy) i krótki tekst. Tak zorganizowana korespondencja wiedzie prym w dzisiejszych czasach i wydaje się, że z dużym skutkiem próbuje zdominować tę dziedzinę życia. Poprzez wspomniany cyfrowy performans umacnia się kultura związana z kultem ciała, wizerunku, rozrasta widowiskowa rzeczywistość, w której kultury sieciowe wzmacniają warstwę wizualną i porzucają mowę, a jednocześnie zamazywany jest naturalny, rzeczywisty przekaz i jego odbiór. Taka rzeczywistość generuje nowe postawy uczniów, wpływa na ich osobowość, a także zdrowie psychiczne i somatyczne. Opracowanie zestawia wnioski wypływające z lektury i badań neurodydaktyków, psychologów i obserwacji własnych, a takze być może stanowi prolegomenę do dywagacji na temat współczesnej pedagogii wczesnoszkolnej.Pobrania
Opublikowane
2018-12-15
Jak cytować
WARZOCHA, A. (2018). Połączeni, ale samotni. Postawy młodszych uczniów pokolenia iGen. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 96–101. https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.12
Numer
Dział
WYBRANE PROBLEMY SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.