Służebna rola edukacji odpowiedzią na zmiany cywilizacyjne

Autor

  • MARLENA BERNADETA ZABORNIAK Doktor inżynier, nauczyciel przedmiotów ekonomicznych i pokrewnych, Zespół Szkół nr 18 w Warszawie, nieetatowy pracownik APS, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.3.4

Słowa kluczowe:

edukacyjny ekonomizm, przywództwo służebne, łańcuch przywództwa, służebność, uprawomocnienie, nauczyciel

Abstrakt

W artykule przedstawiono obraz przywództwa służebnego, poczynając od dyrektora szkoły, a kończąc na nauczycielu. We wnioskach wskazano rolę dyrektora szkoły jako lidera zmian w oświacie, która powinna skłaniać się ku służebności. Artykuł skłania do refleksji, dlaczego tak trudno wyprzeć edukacyjny ekonomizm i wprowadzić służebność.

Opublikowane

2018-09-30

Jak cytować

ZABORNIAK, M. B. (2018). Służebna rola edukacji odpowiedzią na zmiany cywilizacyjne. Journal of Education, Technology and Computer Science, 25(3), 44–49. https://doi.org/10.15584/eti.2018.3.4

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION