Znaczenie Systemu Informacji Oświatowej w zarządzaniu oświatą

Autor

  • KRYSTYNA CELAREK Doktor nauk prawnych, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Instytut Prawa, Administracji i Ekonomii, Katedra Samorządu i Zarządzania, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.3.44

Słowa kluczowe:

informacja, oświata, zarządzanie, informatyka, system

Abstrakt

Technologie informacyjno-komunikacyjne, informatyka, są instrumentami, które współcześnie mają usprawniać zarządzanie w każdym obszarze działania. Edukacja jako jeden z najistotniejszych obszarów funkcjonowania państwa dzięki nowym technologiom zyskała nowe narzędzia zarządzania. Problem badawczy przedstawiony w artykule to analiza funkcjonowania rozwiązań informatycznych w procesie zarządzania oświatą na podstawie Systemu Informacji Oświatowej (SIO) i sformułowanie wniosków co do skuteczności funkcjonowania SIO jako narzędzia zarządzania oświatą.

Opublikowane

2018-09-30

Jak cytować

CELAREK, K. (2018). Znaczenie Systemu Informacji Oświatowej w zarządzaniu oświatą. Journal of Education, Technology and Computer Science, 25(3), 304–311. https://doi.org/10.15584/eti.2018.3.44

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION