Interesariusze polityki oświatowej na poziomie gminy. Analiza relacji zaangażowanych aktorów

Autor

  • ANNA KOŁOMYCEW Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Socjologiczno-Historyczny, Instytut Nauk o Polityce, Zakład Administracji Publicznej i Polityki Społecznej

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.4

Słowa kluczowe:

polityka oświatowa, interesariusze, teoria interesariuszy, racjonalizacja polityki, likwidacja szkół

Abstrakt

Celem artykułu jest przedstawienie relacji pomiędzy kluczowymi interesariuszami lokalnej polityki oświatowej powstałych na tle likwidacji szkół samorządowych. Autorka weryfikuje hipotezę wskazującą, że z uwagi na opiniotwórczy charakter nauczycieli w środowiskach lokalnych władze gmin – obawiając się utraty poparcia społecznego – decydują się na rozwiązania mniej kontrowersyjne społecznie, ale nieracjonalne pod względem ekonomicznym. Teoria interesariuszy Freemana stała się podstawą analizy. Artykuł powstał na podstawie badań desk research oraz wyników badań empirycznych prowadzonych wybranych gminach w Polsce.

Opublikowane

2017-12-15

Jak cytować

KOŁOMYCEW, A. (2017). Interesariusze polityki oświatowej na poziomie gminy. Analiza relacji zaangażowanych aktorów. Journal of Education, Technology and Computer Science, 22(4), 43–49. https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.4

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION