Interesariusze polityki oświatowej na poziomie gminy. Analiza relacji zaangażowanych aktorów
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.4Słowa kluczowe:
polityka oświatowa, interesariusze, teoria interesariuszy, racjonalizacja polityki, likwidacja szkółAbstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie relacji pomiędzy kluczowymi interesariuszami lokalnej polityki oświatowej powstałych na tle likwidacji szkół samorządowych. Autorka weryfikuje hipotezę wskazującą, że z uwagi na opiniotwórczy charakter nauczycieli w środowiskach lokalnych władze gmin – obawiając się utraty poparcia społecznego – decydują się na rozwiązania mniej kontrowersyjne społecznie, ale nieracjonalne pod względem ekonomicznym. Teoria interesariuszy Freemana stała się podstawą analizy. Artykuł powstał na podstawie badań desk research oraz wyników badań empirycznych prowadzonych wybranych gminach w Polsce.Pobrania
Opublikowane
2017-12-15
Jak cytować
KOŁOMYCEW, A. (2017). Interesariusze polityki oświatowej na poziomie gminy. Analiza relacji zaangażowanych aktorów. Journal of Education, Technology and Computer Science, 22(4), 43–49. https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.4
Numer
Dział
PROBLEMY POLITYKI OŚWIATOWEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.