Znaczenie symulacji komputerowych w nauczaniu energoelektroniki

Autor

  • PIOTR MYSIAK Akademia Morska w Gdyni, Wydział Elektryczny, Katedra Automatyki Okrętowej, Polska
  • ADAM MUC Akademia Morska w Gdyni, Wydział Elektryczny, Katedra Automatyki Okrętowej, Polska
  • AGATA ALBRECHT Akademia Morska w Gdyni, Wydział Elektryczny, Katedra Automatyki Okrętowej, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.2.12

Słowa kluczowe:

energoelektronika, badania symulacyjne

Abstrakt

Energoelektronika jest jednym z ważniejszych przedmiotów, których uczą się przyszli inżynierowie elektrycy. Wymaga on od studentów znajomości różnych dziedzin techniki. Przedmiot ten w zakresie praktycznym charakteryzuje się dużymi wymaganiami odnośnie do zapewnienia właściwych warunków nauczania, wysokimi kosztami realizacji, drogim i specjalistycznym sprzę-tem laboratoryjnym. Ze względu na przedstawione problemy w nauczaniu złożonych układów energoelektronicznych wymaga się stosowania badań symulacyjnych. Nie każdy program symulacyjny, zwłaszcza stosowany wcześniej w elektronice, można wykorzystać w energoelektronice. W opracowaniu pokazano przykłady praktycznego wykorzystania badań symulacyjnych oraz korzyści i ograniczenia, jakie niosą one ze sobą.

Opublikowane

2017-03-30

Jak cytować

MYSIAK, P., MUC, A., & ALBRECHT, A. (2017). Znaczenie symulacji komputerowych w nauczaniu energoelektroniki. Journal of Education, Technology and Computer Science, 20(2), 102–110. https://doi.org/10.15584/eti.2017.2.12

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION