Znaczenie symulacji komputerowych w nauczaniu energoelektroniki
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2017.2.12Słowa kluczowe:
energoelektronika, badania symulacyjneAbstrakt
Energoelektronika jest jednym z ważniejszych przedmiotów, których uczą się przyszli inżynierowie elektrycy. Wymaga on od studentów znajomości różnych dziedzin techniki. Przedmiot ten w zakresie praktycznym charakteryzuje się dużymi wymaganiami odnośnie do zapewnienia właściwych warunków nauczania, wysokimi kosztami realizacji, drogim i specjalistycznym sprzę-tem laboratoryjnym. Ze względu na przedstawione problemy w nauczaniu złożonych układów energoelektronicznych wymaga się stosowania badań symulacyjnych. Nie każdy program symulacyjny, zwłaszcza stosowany wcześniej w elektronice, można wykorzystać w energoelektronice. W opracowaniu pokazano przykłady praktycznego wykorzystania badań symulacyjnych oraz korzyści i ograniczenia, jakie niosą one ze sobą.Pobrania
Opublikowane
2017-03-30
Jak cytować
MYSIAK, P., MUC, A., & ALBRECHT, A. (2017). Znaczenie symulacji komputerowych w nauczaniu energoelektroniki. Journal of Education, Technology and Computer Science, 20(2), 102–110. https://doi.org/10.15584/eti.2017.2.12
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI TECHNICZNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.