Kierunki przemian w języku uczniów

Autor

  • Beata Romanek Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Pedagogiczny, Katedra Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.1.5

Słowa kluczowe:

uczeń, styl potoczny, język mówiony, język pisany, wulgaryzm

Abstrakt

Artykuł przedstawia najważniejsze zjawiska we współczesnej polszczyźnie oraz ich znaczenie dla rozwoju języka dzieci. Omawia także rolę szkoły i mediów w kształtowaniu języka mówionego i pisanego młodego pokolenia. Wskazuje negatywny wpływ mediów oraz zadania szkoły w edukacji językowej uczniów.

Pobrania

Opublikowane

2017-03-30

Jak cytować

Romanek, B. (2017). Kierunki przemian w języku uczniów. Journal of Education, Technology and Computer Science, 19(1), 47–52. https://doi.org/10.15584/eti.2017.1.5

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI FORMALNEJ I NIEFORMALNEJ